gEV

Asociația Europeană a Constructorilor din Europa (ACEA) a realizat o analiză a situaţiei a numărului de puncte de încărcare pentru maşini electrice din Uniunea Europeană, iar situaţia este cel puţin îngrijorătoare.

Conform acestei analize există un mare dezechilibru privind gradul de distribuţie a acestor staţii de încărcare. În prezent Germania şi Olanda, ţări care împreună reprezintă sub 10% din teritoriul Uniunii Europene, deţin 48.8% din totalul punctelor de încărcare (aproape 60.000 Germania şi peste 90.000 Olanda).

România este trecută în analiză drept un exemplu de aşa nu: „O țară mare precum România – de aproximativ șase ori mai mare decât Olanda – are numai 0,4% din punctele de încărcare din UE”. Ţara noastră deţine aproximativ 6% din suprafaţa totală a Uniunii Europene, puţin peste 1160 de puncte de încărcare şi peste 12.000 de maşini electrice înmatriculate.

Conform reprezentanţilor ACEA, pentru ca trecerea de la motoare termice la cele electrice să fie făcută fără probleme, până în 2030 Uniunea Europeană are nevoie de peste 6.8 milioane de puncte de încărcare distribuite într-un mod echitabil, nu concentrate precum în prezent.

Top 5 – Țări cu cele mai multe stații de încărcare;

  • Olanda (90.284);
  • Germania (59.410);
  • Franța (37.128);
  • Suedia (25.197);
  • Italia (23.543).

Top 5: Țări cu cele mai puține stații de încărcare;

  • Cipru (57);
  • Malta (98);
  • Lituania (207);
  • Estonia (385);
  • Letonia (420).
Via: profit.ro