Software

Între 20 – 21 noiembrie 2015 s-a desfășurat hackathonul de 24 de ore pe care ING l-a pregătit sub egida #24HcodING. Maratonul de programare a început pe 20 noiembrie la 12.00 și s-a încheiat a doua zi la prânz. 

Au participat peste 300 de persoane, peste 60% erau din afara țării noastre. Cel mai îndepărtat oraș din care a sosit o echipă participantă – Singapore. Locația aleasă – Divertiland, o hală imensă ce a fost modelată spre a primi peste 300 de programatori, echipamentul aferent, zona de odihnă și mâncare, rețelistică pe măsură, spații de recreere etc.

Ce-și dorește ING printr-un astfel de hackathon internațional?

Dorințele ING sunt cel mai bine rezumate de către tema de care participanții la #24HcodING au trebuit să țină cont: Aplicația care să transforme ING în banca viitorului.

Pe de altă parte, ING dorește să-și mărească echipa de programatori din București și într-o astfel de competiție pe lângă ideile propriu-zise descoperă talente, oameni capabili să lucreze în cadrul companiei și să dezvolte proiecte viitoare.

Ce aplicații au ajuns în finala #24HcodING?

După cele 24 de ore, proiectele dezvoltate au trecut prin filtru juriului, 4 echipe au intrat în finală și au ținut prezentarea aplicației pe scenă, în fața unui juriu aflat pe scenă, dar și sub atenția celorlalte echipe. Au avut trei minute la dispoziție.

4.  Pay by Heart;

Au gândit o aplicație ce folosește ritmul cardiac ca element de autentificare în efectuarea unei plăți. Nu știam că ritmul cardiac are o unicitate similară cu cea a amprentelor sau irisului. Ca să faci plățile pe bază unui astfel de element de identificare, trebuie să porți o brățară dedicată care să detecteze și analizeze ritmul cardiac.

Soluția este interesantă, dar nu la fel de convenabilă ca scanarea irisului sau citirea amprentelor. În sensul că ai nevoie de un gadget separat și o conexiune între acesta și smartphone, autentificare prin metodele menționate beneficiază de un plus de viteză, operabilitate și nu necesită un accesoriu separat.

3. Healthy Banking;

A fost ideea ce a stârnit cel mai multe zâmbete și reacții. Au conceput o aplicație care să te răsplătească în funcție de efortul făcut peste zi, mergi câțiva kilometri și ai acces la o parte din economiile tale. Printr-o astfel de aplicație te alegi cu o motivație suplimentară în a ieși din casă și a face mișcare.

Cred că multe persoane și-ar dori o aplicație de gen, dar care să te răsplătească cu o sumă cât de mică, alergi 5 km primești un bonus în cont. Aici ar fi interesul companiilor ce doresc angajați cu un tonus cât mai ridicat. Nu?

2. Synapse;

Se adresează persoanelor cu dizabilități, dar Synapse nu este o aplicație limitată doar la acest grup. Cu ajutorul undelor cerebrale se efectuează operațiuni de online banking într-o aplicație specială și cu ajutorul unui accesoriu dedicat ce interpretează “gândurile”.

Accesoriul costă în jur de 300 de dolari la momentul actual, un prototip achiziționat din SUA. Persoanale cu handicap locomotor sau cu un grad de paralizie aș putea spune că sunt viziat de către Synapse. Nu știam că deja avem dispozitive capabile să interpreteze undele cerebrale.

1. PayING Pass – aplicația ce a câștigat hackathonul;

Aplicație a unei echipe din România, la fel ca și locul 3, între ele s-au intercalat echipe din Olanda. Ar trebui să fim mândri că avem astfel de dezvoltatori pe meleagurile autohtone.

Ce face PayING Pass?

Este un sistem de microplăți de tip contactless ce ar deveni o alternativă cu buget și mai mic față de soluțiile uzitate. Elementul central este Ardy, 15 euro costă minunăția. Ca să efectuezi o plată ai nevoie de telefon conectat la internet, aplicație dedicată și Ardy ce are în spate un server local. Atingi smartphone-ul de Ardy și se generează un cod de tranzacție.

Merge a fi folosită o soluție de gen la plata parcării, la tonomatele de la metrou, o alternativă viabilă la POS-urile contactless ce presupun costuri de operare mai mari. Aplicația PayING Pass s-a bucurat de succes și pentru că are cel mai mare grad de punere în practică în viitorul apropiat. Au primit o excursie în Sillicon Valley și posibilitatea de a-și dezvolta ideea pe mai departe.

Festivitatea de premiere;

Pe aceeași temă au scris și Radu Dumitru, Dan Dragomir

Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc prin conectare la două monitoare. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.