OnePlus a mai testat segmentul mid-range prin smartphone-ul OnePlus X lansat în 2015. Nu a fost hitul de vânzări așteptat, iar în 2016 nu au revenit cu un succes. De atunci aș spune că s-au concentrat exclusiv pe telefoane mobil din categoria premium, actualizate la jumătate de an.

De fapt, de unde a pornit OnePlus?

Pete Lau este CEO-ul OnePlus și înainte a petrecut în jur de 10 ani la Oppo (de aici și legătura ce se face între Oppo, OnePlus, Realme, Vivo = BBK). Înțeleg că ei neagă această afiliere, iar de curând ar spune că un investitor denumit OPlus se află în spatele Oppo, OnePlus și Realme. Ar fi un grup privat etc. Îmi plac companiile chinezești ce spun că sunt libere și frumoase, dar când întrebi de acționariat se ascund pe la colțuri și evită răspunsul direct. Să nu mutăm subiectul discuției (OnePlus a declarat de multe ori și destul de răspicat că ei sunt un startup independent, doar că era evident share-ul de resurse cu Oppo și Realme).

OnePlus One – unul dintre cele mai frumoase smartphone-uri din 2014;

Primul smartphone al OnePlus a fost OnePlus One și ieșea în evidență prin raportul preț / specificații (300 dolari pentru un telefon cu hardware de top). Plus că era visul oricărui pasionat de Android, customizare etc. Rula CyanogenMod și promitea a fi cel mai developer friendly phone cu putință. Legăturile cu CyanogenMod s-au deteriorat, au preluat o parte din echipa Paranoid și așa a ieșit în față Oxyegn OS (una dintre cele mai bine concepute interfețe grafice din universul Android). O altă strategie adoptată inițial a fost dat de faptul că vindeau smartphone-urile exclusiv online, pe bază de invitație.

Între timp, prețurile au crescut și noua generație – OnePlus 8 și OnePlus 8 Pro, o putem pune în linie cu vârfurile de gamă de la Samsung & co.

Pete Lau a declarat într-un interviu recent că în 2020 se concentrează pe două direcții:

  • telefoane mobile din segmentul mid-range cu preț de achiziție cât mai atractiv (anunț ce urmează a fi efectuat în India peste câteva zile sau săptămâni, lansare în America de Nord și Europa din a 2-a parte a lui 2020). A promis că vor respecta standardele OnePlus și nu vor face rabat calitativ. Aș putea spune că avem o întoarcere la rădăcinile companiei, se întorc de unde au plecat;
  • dezvoltarea unui ecosistem (de la hardware se îndreaptă spre software). Nu sunt de acord cu termenul ecosistem folosit în acest context, dar să trecem peste. OnePlus dorește să livreze software și servicii. A dat exemplu cum încearcă să integreze smart TV-ul din portofoliu cu telefoanele mobile (primești un apel pe smartphone-ul OnePlus, volumul la televizorul OnePlus se ajustează automat). Probabil, vor dezvolta ceva alături de Oppo și Realme și îl vor marketa sub umbrela OnePlus.

Personal, mi se pare o strategie în ton cu vremurile și mă aștept ca vânzările să fie mult mai bune. Am să și explic de ce.

OnePlus 8 și 8 Pro – telefoane Android excelente, dar cu un preț pe măsură;

  1. Pandemia de covid-19 a făcut pe multe persoane să-și regândească bugetul personal, iar în loc de un vârf de gamă preferă un mid-range (piața este deja plină de o multitudine de modele de la Samsung, Huawei, Motorola, Nokia etc). Telefonul mobil a rămas cel mai important gadget, cu o pleiadă de funcții pe care le îndeplinește. Mid-range-urile sunt la mare căutare, până și Apple l-a scos pe iPhone SE de la naftalină. Misiunea OnePlus de a veni cu un telefon mai ieftin mi se pare a fi în ton cu trendurile din industrie.
  2. Un smartphone mid-range din 2020 este capabil să ofere o experiență de utilizare la nivel de vârf de gamă din multe puncte de vedere (rulare de aplicații și jocuri, ecran, sunet, conectivitate, cameră foto și video, autonomie etc). Bineînțeles, un vârf de gamă va avea luminozitate mai mare, certificare legată de contactul cu apa și praful, o cameră cu mulți senzori și OIS, încărcare mai rapidă. Totuși, sunt atât de importante aceste elemente astfel încât în loc de 2 – 300 euro să plătești 1000 – 1200 euro pe ele?
  3. Oxygen OS și suportul software oferit de OnePlus mi se pare a fi printre cele mai bune, iar dacă vor reuși să păstreze dezideratul și în ce privește noul mid-range, un plus față de concurență ce nu pune mid-range-urile în linie cu vârfurile de gamă pe partea de patchuri de securitate, update rapid spre cel mai nou software etc. La Samsung și acum cred că mai sunt destule modele de smartphone-uri ce așteaptă Android 10, spre exemplu
  4. OnePlus are deja o rețea globală. Au venit cu smartphone-urile în magazine online etc. Nu mai mizează strict pe vânzări online, din magazinul oficial etc. Au o rețea de distribuție, iar Oppo aflat într-o puternică expansiune s-ar putea să-i ajute puțin și pe aici. Mai trebuie să ajungă în oferta operatorilor, erau discuții pe la Orange la un moment dat. Nu mai știu sigur dacă Orange sau Vodafone, cert este că nu s-au concretizat. Cred că România este și o piață destul de mică pentru ei.

Trebuie să fim realiști și să spunem că nici concurența nu a stat pe margine. Samsung și Xiaomi au o linie întreagă de produse, Huawei transformase seria Lite într-un succes global etc. Nu va fi o sarcină ușoară spre a răzbi în nișa mid-range (s-ar putea ca și așteptările OnePlus să fie ceva mai realiste față de cele aduse la pachet de OnePlus X în 2015).

Sursa: FastCompany.com

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.