Opinie

Sunt mai multe discuții la momentul actual, pe piețele din vestul Europei și în SUA. Operatorii telecom testează tehnologii prin care să blocheze reclamele de pe site-uri. 

Veste bună pentru posesorul de smartphone, tabletă etc ce va scăpa de reclamele afișate pe toate site-urile web. Veste proastă pentru site-urile, jocurile sau aplicațiile ce folosesc această metodă de monetizare. Vor trebuie să tragă obloanele sau să găsească altă metodă de monetizare.

Pentru un site rămân materialele de tip advertorial sau și aici o să doară, abonamentele lunare pe care unele publicații o să fie nevoite a le folosi. A treia soluție ar fi să-și închidă operațiunile sau din serviciu full-time să ajungă a fi unul de tip hobby.

Mă rog, lupta în afară a început între Google și operatorii telecom. Aceștia din urmă consideră că pentru reclamele livrate prin AdSense în rețelele mobile, Google ar trebui să ofere o redevență. Abonamentele și cartele preplătite nu mai sunt suficiente spre a alimenta profitul giganților din domeniu.  Mai multe detalii  despre subiect găsiți sursă.

Mi-aș permite să adaug și o notă personală. Site-urile oferă informație, informație pe care utilizatorul de internet mobil o caută. Oare nu ar fi cazul ca operatorii telecom ce se gândesc la blocarea ad-urilor să ofere o sumă de bani către site-urile web ce generează traficul de date? Un fee cât de mic, la fel de mic cât cel pe care operatorii îl pregătesc a fi încasat de la Google.

Sursa: FinancialTimes.com

Tag-uri: telecom
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.