Smartphone

Counterpoint Research a publicat statistica vânzărilor de smartphone-uri din Europa la nivel de ianuarie – martie 2022, iar rezultatele sunt modeste – au fost comercializate doar 49 milioane de unităţi.

Comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021 vorbim de o scădere cu peste 12%, iar în termeni statistici acest trimestru este cel mai slab din 2013 încoace.

Dar de ce nu mai cumpăra europenii telefoane inteligente ?

Avem mai multe răspunsuri, fiecare având contribuţia sa în mentalul colectiv:

  • criza energetică de pe plan european şi global (costurile de încălzire din iarna trecută au fost simţitor mai mari decât iarna anterioară);
  • deteriorarea condiţiilor economice (Europa nu trece printr-o situaţie economică prea bună, inflaţia fiind pe un trend crescător în toate ţările);
  • războiul din Ucraina şi teama generată de acesta (tensiunea geopolitică din Europa este din nou la nivel maximal, iar acest lucru generează printre cetăţeni reţinere şi mult mai multă cumpătare).

Unii ar mai spune şi criza de semiconductori sau pandemia COVID-19, însă acestea nu au mai avut un impact atât de important. Eu cred că incertitudinea zilei de mâine, preţurile pe un trend ascendent, instabilitatea economică şi politică sunt factori suficient de puternici cât să poată schimba priorităţile europenilor. Iar în 2022 un nou smartphone nu este neapărat o prioritate. Cel vechi mai merge măcar un an.

Revenind la raportul celor de la Counterpoint Research, Samsung rămâne lider în Europa cu o cotă de piaţă de 35%, urmat de Apple (25%), Xiaomi (14%), Oppo (6%) şi Realme (4%). Primele patru sunt în scădere comparativ cu primul trimestru din 2021, în timp ce Realme a înregistrat o creştere de 67%.