Software

Dacă nu aţi fost informaţi până acum, cu siguranţă în zilele următoare veţi primi de la banca parteneră sau de la unul dintre furnizorii de servicii de plată cu care colaboraţi o informare legată de noua modalitate de autentificare online cu două parole.

Începând cu 1 ianuarie 2021 la nivelul Uniunii Europene intră în vigoare o nouă directivă de plăţi ce obligă băncile şi restul furnizorilor de servicii de plată să implementeze metode mai stricte de autentificare online. De anul viitor clienții vor trebuie să se autentifice pentru accesarea contului și plata electronică cu cel puțin două elemente de identificare. Băncile și alți furnizori de servicii de plată vor fi obligați să solicite clienților minim două elemente din trei categorii ce țin de: posesie (cum ar fi telefonul), de cunoaștere (cum ar fi o parolă) şi de confirmare a identităţii (cum ar fi datele biometrice – amprentă, recunoaștere facială).

Pentru a înţelege mai exact la ce se referă aceste schimbări, voi da şi un exemplu, cel al Băncii Transilvania. Din 1 ianuarie 2021 pentru a face o plată online prin intermediul acestei bănci veţi avea două metode astfel:

  1. Prin BT Pay: Iniţial adaugi cardurile în 3D Secure în BT Pay, iar după finalizarea unei plăţi online vei primi instant o notificare pe telefon pentru a confirma sau nu plata respectivă, folosind amprenta, recunoașterea facială sau prin metoda de deblocare a telefonului;
  2. Prin două parole: Pentru a confirma o plată online va trebui să introduceţi o parolă fixă aleasă anterior (parola trebuie schimbată la 90 de zile), iar după introducerea acestei parole veţi primi un SMS cu un cod prin intermediul căruia veţi finaliza tranzacţia.

De principiu cele două metode se vor aplica şi la restul băncilor: fie veţi alege varianta mai simplă cu înrolarea securizată a cardurilor în aplicaţiile proprietare, iar ulterior confirmarea tranzacţiilor prin intermediul acestora, fie veţi utiliza metoda cu două parole, una statică ce trebuie schimbată trimestrial şi una ce o veţi primi prin SMS.