Arhiva-Resurse

În finala ce a avut loc la Constanța au participat 150 de jucători și au asistat peste 500 de spectatori. Să vedem cine a câștigat competiția: 

Counter Strike 1.6 – a câștigta iGG.H s-a ales cu un premiu de 1.100 euro. Vă dați seama că un joc lansat în 1999 se menține ca popularitate și în 2012 și pentru țara noastră a ajuns a fi cel mai popular joc electronic. S-au înscris 80 de jucători organizați în 16 echipe.

StarCraft 2 – adjudecată de către Tănase Tonis supranumit Darkthorn. S-au înscris opt persoane, iar premiile cumulate au fost de 550 euro.

Dota 2 – RAGE eSport au luat premiul I și 325 euro.

Campionatul Național de Sport Electronic a fost sprijinit de către Romtelecom, AMD, Sapphire.

Professional Gamers League (PGL) a creat o comunitate puternică de jucători în România şi am reuşit, de-a lungul celor 10 ani de prezenţă, să aducem competiţiile interne la nivelul celor organizate la nivel internaţional. Suntem singura ţară din Europa de Est cu un calendar anual de competiţii de sport electronic dedicate jucătorilor profesionişti”

Campionatele interne ajută jucătorii români care au nevoie să participe la cât mai multe competiţii pentru a dobândi experienţă şi pentru a-şi creşte valoarea internaţională. Să nu uităm că România are doi dintre cei mai buni jucători de StarCraft, Silviu „NightEnd” Lazăr şi Andrei „DeathAngel” Nodea, care se antrenează în prezent în Coreea, iar în competiţiile de Fifa am câştigat locul întai mondial la World Cyber Games în 2008”

Aproximativ 80% dintre jucătorii înscrişi în primul sezon al Campionatului Naţional de Sport Electronic au participat la competiţia de Counter-Strike.1.6. Aceştia au vârste cuprinse între 15 şi 30 de ani şi vin din toate colţurile ţării

Declarațiile de mai sus au fost date de către Silviu Stroie, Preşedinte Professional Gamers League.