Dacia nu va fi electrică în următorii cinci ani
Se pare că Dacia Spring a fost un caz singular, astfel că nu vom mai vedea prea curând un nou model Dacia 100% electric.
Se pare că Dacia Spring a fost un caz singular, astfel că nu vom mai vedea prea curând un nou model Dacia 100% electric.
Aşa cum vă spuneam săptămana trecută, Dacia şi-a prezentat astăzi noul logo şi noua emblemă. Cele două elemente vizuale vor urma să fie folosite începând de anul acesta în materialele de marketing, iar din 2022 vor fi rebranduite showroom-urile şi siglele maşinilor.
La începutul acestui an Dacia a prezentat conceptul Dacia Bigster. Tot atunci am văzut pentru prima oară şi noul logo al companiei (o asociere stilizată a literelor D şi C).
Se pare că anul acesta sau cel târziu la începutul anului viitor brandul Dacia va ajunge şi în Australia. Ateco Group, importatorul Renault din această ţară, a afirmat că Dacia s-a maturizat suficient de mult pentru a încerca promovarea acesteia în Australia.
Maşinile Dacia sunt produse în două ţări: România şi Maroc. Un sindicat Renault din Franţa, mai exact CGT Renault, a lansat o petiţie şi a trimis o propunere celor de la Renault pentru reechilibrarea volumelor de producţie la nivel de grup.
Noile reglementări europene legate de normele de poluare Euro 7 pun mari presiuni pe producătorii auto, aceştia căutând soluţii pentru a le putea respecta (motoare mai mici, GPL, electrice etc.). Uniunea Europeană discută în prezent despre iminența introducerii ultimului prag de emisii, Euro 7, însă nu a fost încă stabilită o dată la care acestea […]
Ultimul raport financiar al grupului Renault arată cifrele modeste obţinute de acesta în 2020. Trebuie să ţinem cont totuşi că vorbim de un context extraordinar, o situaţie de forţă majoră, o pandemie globală cum omenirea nu a mai văzut în ultimii zeci de ani.
Ştim deja că Dacia pregăteşte un nou SUV, unul mai mare decât Duster, dar care să păstreze trăsăturile clasice ale segmentului crossover. Dacia vrea să înlocuiască modelul Lodgy cu un nou SUV cu 7 locuri ce va beneficia de noua platformă CMF-B, cea pe care sunt dezvoltate şi noile Dacia Logan, Sandero şi Sandero Stepway.
Pandemia COVID-19 a făcut ravagii în industria auto, vânzările din 2020 fiind la pământ comparativ cu anul anterior. În Europa situaţia este una aproape dramatică, în primele şapte luni ale anului fiind comercializate 6.3 milioane maşini, adică cu 34.6% mai puţine decât în 2019.
Se pare că Dacia va face câteva modificări importante în portofoliul de maşini, unele ce vor afecta direct şi România, altele ce vor avea impact doar în alte ţări. Totul vine pe fondul schimbării de strategie la nivel global a grupului Renault, una forţată cumva de pandemia Covid-19.
Chiar dacă producţia a fost reluată, cererea pentru autovehicule este în continuare scăzută, astfel că la uzina Dacia de la Piteşti se fabrică doar 1180 – 1200 de maşini / zi (capacitatea maximă este de aproximativ 1700 maşini / zi).
Pe 18 martie Dacia anunţa că închide temporar activitatea fabricii de la Mioveni până pe 5 aprilie. La două săptămâni distanţă reprezentanţii companiei declarau că fabrica va rămâne închisă pe o perioadă nedeterminată, chiar dacă încă de atunci existau voci ce spuneau că activitatea va fi reluată după Sărbătorile Pascale.
Pe 18 martie Dacia anunţa că închide temporar activitatea fabricii de la Mioveni până pe 5 aprilie. Reprezentanţii companiei au declarat că fabrica va rămâne închisă şi după această dată, însă au evitat să ofere o dată anume pentru reluarea activităţii. Totul depinde de cum vor evolua evenimentele legate de pandemia COVID-19 care practic a […]
În urmă cu doar câteva ore Ford anunţa că suspendă activitatea fabricii de la Craiova şi iată că imediat după alte două companii fac anunţuri similare: Dacia şi Pirelli.
Ştim deja că Uniunea Europeană impune din 2020 noi reglementări stricte privind limitele CO2, iar producătorii auto sunt nevoiţi să caute soluţii alternative pentru a le respecta. O soluţie rapidă şi convenabilă este motorizarea GPL.