Diverse

Ai zice că în Ardeal lucrările se fac cu ceva mai multă conştiinciozitate, însă nu de puţine ori avem exemple “româneşti” şi în această parte de ţară.

În decembrie 2020 se inaugura Lotul 1 al austrăzii A10 Sebeş – Turda, un tronson scurt de doar 17 kilometri aflat la nord de Alba Iulia. La doi ani distanţă, în zona dealului de la Pârâul Iovului, autostrada a început să o ia la vale pe fondul unor alunecări de teren. Din păcate asfaltul din acea zonă a început deja să se crape, CNAIR punând restricţii de circulaţie (se circulă pe o singură bandă, cea apropiată de axul drumului).

Conform Ziarul Unirea, cel care a publicat o filmare din dronă, autostrada este construită în acea zonă pe un teren argilos, unul predispus la alunecări de teren.

Nu sunt expert în acest domeniu, însă oare nu se ştia de această problemă a solului ? De ce nu au fost luate măsuri de consolidare în zonele cu risc ?

În teorie lucrarea este încă în garanţie, deci constructorul Italian Impresa Pizzarotti va trebui să rezolve cât mai repede problema.

Ca şi părere personală, observ că cu cât eşti mai latin, cu atât munca pare mai neserioasă. Aceeaşi problemă este şi la podul peste Dunăre de la Brăila. Acesta este realizat de un parteneriat italiano-japonez, iar în timp ce firma japoneză şi-a terminat partea chiar înainte de termen, compania italiană trage de timp, în prezent deschiderea podului fiind amânată cu luni bune.

Sursa foto: captura de ecran YouTube