Huawei a reușit în 5 – 6 ani de zile să evolueze de la o companie relativ necunoscută la nivel național spre locul 2, în spatele Samsung. A fost nevoie de o strategie deșteaptă, de smartphone-uri cât mai bune și un marketing agresiv.

OPPO tatonează piața locală, dar încă nu mi se pare că sunt conectați la maxim. Nu-i văd cu adevărat porniți în asaltul spre a deveni un brand cunoscut. Timpul nu este trecut și nu le cunosc strategia, dorința de implicare în mod real etc. Vremea când veneai cu un smartphone bun ca raport preț / specificații și vânzările se acontează aș spune că a trecut.

Trebuie să fii prezent pe toate ecranele, de la televizor și până la TikTok. Să prezinți avantajele smartphone-urilor tale, cu ce ies în față, să faci un mix pe partea de comunicare și să ajungi în proximitatea unui eventual client atât online cât și offline.

Pandemia de Covid-19 aș spune că face sarcina asta și mai grea. Pe lângă OPPO remarc eforturile Xiaomi, Motorola și Nokia. Totuși, nu văd determinare în a deveni jucător major, implicare maximă. Presupun că bugetele sunt afectate de pandemie, dar în timp de criză apar oportunițățile dacă știi să joci smart.

Piața locală este fragmentată în:

  1. Samsung – 40 – 50%;
  2. Huawei (nu le mai știu procentele, dar în prima parte a anului erau pe la 25 – 30%);
  3. Apple.

Cred că există loc pentru alte companii care să abordeze piața de smartphone-uri locală, doar că eforturile trebuie să fie pe măsură și câțiva ani de zile să-și asume că vor fi pe pierdere. Dacă vor rezultate din secunda 1, s-ar putea să aibă o dezamăgire.

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.