Software

AVG a reușit să strâng discuții intense în mediu online și asta după ce a ales să fac un update în secțiunea de condiții și termeni, una pe care un utilizator de cele mai multe ori o bifează și trece în etapa următoare. 

AVG colectează date non-personale ce dorește a le oferi către companiile de publicitate. Astfel vor putea să-și monetizeze produsul în mod indirect.

Ce date non-personale sunt colectate?

  • istoricul de navigare + istoricul căutărilor web;
  • ISP / Internet Service Provider sau după caz, rețeaua de telecomunicații ce face conexiunea la serverele AVG;
  • informații despre alte aplicații instalate pe device și modul de utilizare;
  • codul unic ce permite identificarea terminalului de pe care se face conectarea.

Noile condiții de utilizare intră în vigoare din 15 octombrie 2015.

Din punctul meu de vedere, AVG trebuie să-și plătească serverele și echipele angajate în dezvoltarea produsului său software. Totuși, datele oferite nu le-aș considera non-personale. Mi se pare că într-un mod mult prea lejer se oferă date importante.

Pe de altă parte, Google, Facebook și Microsoft fac asta de ani de zile. Google se folosește de datele acumulate prin serviciile sale spre a oferi reclame prin AdSense într-un mod cât mai inteligent și targetat, Facebook adună date în ritm rapid și oferă publicitate bine țintită, iar exemplele ar putea continua.

O idee ar trebui să rămână. Niciun serviciu software nu se oferă în mod gratuit fără o concesie cât de mică.

Sursa: Wired.co.uk

Categorii: software
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.