tesla energy powerwall gAuto

Să încep prin a spune că Hyper Ultra Fast Charging nu există ca noțiune, sau cel puțin așa cred. Este o denumire pe care am inventat-o spre a atrage atenția asupra ceea ce cred eu că este necesar pentru ca automobilele complet electrice să devină cu adevărat o opțiune de luat în calcul.

Bine, de luat în calcul de către cei care-și permit o astfel de mașină, întrucât momentan și pentru câțiva ani de acum încolo, aceste autovehicule nu sunt și nu vor deveni brusc ieftine.

De ce spun că o autonomie de sute sau chiar peste o mie de km nu este ceea ce avem acum nevoie? Pentru că oricum, dacă ai de gând să conduci mai mult de 150 – 200 de km, este recomandat să faci o pauză de minimum 10 – 15 minute la fiecare două ore.

Atunci, de ce să nu oferi mașinilor electrice o autonomie reală de numai circa 200 de km și să te axezi mai tare pe o adevărată încărcare rapidă. Și când spun rapidă, mă refer la maximum 15 minute spre a avea din nou autonomia de 200 de km la dispoziție.

În felul acesta producătorii de automobile electrice îi vor impulsiona pe unii investitori spre a crea din ce în ce mai multe puncte de încărcare rapidă. Poate chiar mai multe decât stațiile de alimentare cu carburanți clasici – benzină și motorină.

Așadar, dacă vei putea încărca complet bateria mașinii electrice în numai câteva minute după ce ai condus 200 de km, iar apoi să-ți continui drumul pentru alți 200 de km și așa mai departe, de ce ne mai trebuie autonomie de 5 – 6 – 700 de km?

Categorii: gautoopinie
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Darius Pană

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 2 Pro, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM.