Software

WhatsApp a vrut să implementeze rapid noi condiţii de utilizare, aşa numitele politici de intimitate. Acestea ar fi trebuit să devină active din 8 februarie, însă utilizatorii din întreaga lume au reacţionat surprinzător la strategia agresivă de informare folosită de reprezentanţii WhatsApp: în primul rând detaliile oferite au fost destul de vagi, iar în doilea rând a existat un fel de ultimatum care spunea că cei care nu vor accepta noua politică, nu vor mai putea folosi serviciile aplicaţiei.

Într-un mod neaşteptat utilizatorii au luat atitudine şi au început să migreze către alte platforme. Cele mai câştigate au fost Telegram şi Signal, servicii considerate mult mai sigure. Platformele au fost luate prin surprindere de acest val masiv de noi utilizatori (milioane de noi solicitări / zi), Signal având şi ceva probleme de funcţionare din acest motiv.

Vâzănd această reacţie devenită deja globală, WhatsApp a dat puţin înapoi. În prima fază mai mulţi reprezentanţi ai companiei au încercat să explice pe înţelesul tuturor în ce constau noile politici de intimitate, iar în a doua fază au anunţat că vor amâna până pe 15 mai implementarea acestora pentru a oferi timp celor peste 2 miliarde de utilizatori să le înţeleagă şi să le accepte în cunoştinţă de cauză.

Marea teamă a oamenilor în acest caz a fost aceea că WhatsApp va transmite şi mai multe informaţii personale către compania mamă, Facebook, aceasta urmând a le folosi după bunul plac. Reprezentanţii WhatsApp susţin însă că nu este vorba de aşa ceva, conversaţiile personale purtate pe platformă urmând a folosi în continuare principiul de criptare end-to-end (adică nimeni nu are acces la acele informaţii).

Se pare că noile condiţii de utilizare au legătură cu colectarea datelor generate de comunicările dintre utilizatori şi diferite business-uri. Aceste comunicări nu sunt criptate, iar WhatsApp va culege din acestea informaţiile utile pentru a oferi utilizatorilor targetări de reclame mai precise (adică să primeşti reclame care teoretic te-ar interesa). Aceste modificări vin în contextul în care WhatsApp vrea să implementeze la nivel global secţiunile de cumpărături şi plăţi (compania a făcut deja teste în India şi Brazilia).

Din păcate WhatsApp nu specifică foarte clar ce date va colecta din aceste discuţii, tocmai de aceea rămâne în continuare loc pentru interpretări.

În viitor vom fi abordaţi pe WhatsApp de diverse companii pentru a ne convinge să le cumpărăm produsele. În funcţie de discuţiile pe care le vom purta cu acestea, WhatsApp va analiza informaţiile şi ne va trimite alte reclame şi companii pe cap, unele mai targetate. Sau cel puţin asta înţeleg eu.

Sursa: blog.whatsapp.com

Categorii: software
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Cosmin Mușat

Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.