Smartphone

Îmi place ceea ce văd la Samsung în ultima perioadă. Dacă în anii trecuţi erau interesaţi doar să vândă şi nu prea puneau accent pe nevoile ulterioare ale utilizatorilor, în prezent producătorul sud-coreean pare mult mai atent la acest aspect, iar proiectele actuale confirmă această ipoteză.

Poate cea mai importană schimbare pe care eu am vazut-o este cea legată de actualizările software. Samsung este azi producătorul din lumea Android care se mişcă cel mai bine, atât la nivel de rapiditate a implementării, cât şi la nivel de longevitate (este singura companie care oferă pentru anumite modele 4 actualizări software majore şi 5 ani de update-uri de securitate).

Samsung pregăteşte un alt serviciu util, chiar dacă vorbim mai mult de unul dedicat entuziaştilor. Producătorul sud-coreean colaborează deja cu iFixit pentru a standardiza proceduri de reparaţie ale smartphone-urilor, unele pe care să le facă (aproape) oricine acasă. În vara acestui an a fost demarat un program de test în Statele Unite ale Americii, acolo unde utilizatorii îşi pot repara singuri device-urile cu ajutorul unei truse speciale şi prin intermediul sfaturile primite de la specialiştii iFixit.

Se pare că Samsung pregăteşte o aplicaţie denumită Self Repair Assistant, una care va oferi utilizatorilor într-o manieră uşor de înţeles toate informaţiile necesare pentru ca aceştia să repare singuri cele mai comune probleme apărute la un telefon (schimbare baterie, înlocuire ecran etc.).

Ideea din spate îmi pare a fi utilă nu numai pentru utilizatori, ci şi pentru producător. Acest proiect ar putea standardiza oarecum producţia device-urilor astfel încât mai multe modele să se poată plia pe această idee de self repair, iar într-un viitor apropiat să vorbim chiar de modularitate la modul concret.

Sursa: sammobile.com