gEV

Chiar dacă a devenit un clişeu, povestea bătrânicii din Germania care a ţinut maşina la garaj începe a se aplica şi în cazul maşinilor electrice.

Piaţa maşinilor electrice second-hand a început să crească în contextul în care şi vânzările de astfel de autovehicule noi se înmulţesc într-un ritm galopant, iar cel mai recent studiu CarVertical ne dovedeşte că obiceiurile vechi nu se schimbă în acelaşi timp cu tehnologia.

Se pare că 1 din 7 maşini electrice second-hand are kilometrajul falsificat, adică samsarii îşi continuă fără teamă activitatea de zi cu zi. Ideea este că în cazul maşinilor electrice există o mare problemă dacă la achiziţie nu cunoşti kilometrajul real al maşinii – nu ştii ce „viaţă” mai are bateria.

Majoritatea producătorilor garantează bateriile pentru minim 100.000 de kilometri, însă bateriile moderne pot duce până peste 300.000 – 320.000 de kilometri. Schimbarea bateriei nu este un proces foarte uşor şi nici ieftin (în unele cazuri ajunge până la 40 – 50% din valoarea maşinii).

Studiul a fost făcut pentru anul 2022, însă cu siguranţă acesta rămâne la fel de valabil şi în prezent. Am intrat de curiozitate pe autovit.ro şi am găsit 789 de anunţuri pentru maşini electrice, din care 534 second-hand. Pe olx.ro sunt peste 1000 de anunţuri, din care 835 sunt pentru maşini electrice la mâna a doua.

Via: automarket.ro