gEV

În ultimii ani am tot văzut prin presa de afară diverse cercetări în domeniu care mai de care mai promiţătoare, însă după cum se poate vedea am ajuns în 2022 şi mergem în continuare pe o tehnologie limitată, una care taie din elanul maşinilor electrice.

Este clar că autonomia şi timpul de încărcare al bateriilor sunt două elemente extrem de importante pentru noua faţă a industrie auto, însă în întreaga lume se investesc miliarde de dolari pentru a se găsi noi soluţii, noi acumulatori mai performanţi, mai rezistenţi, mai uşor de reciclat etc.

Startup-ul american Enovix a dezvoltat o baterie ce poate deveni revoluţionară, asta dacă testele finalizate cu succes se vor putea transforma în producţie de masă. Arhitectura bateriei este realizată din catozi şi anozi din siliciu, aceştia fiind organizaţi sub o arhitectură de celule 3D.

Reprezentanţii companiei susţin că acumulatorul lor se va încărca de la 0 la 80% în 5 minute şi de la 0 la 98% în doar 10 minute. Noua bateria va păstra aproximativ 93% din capacitatea iniţială după 1000 de cicluri de încărcare, iar Enovix estimează o durată de viaţă de peste 10 ani.

Sigur că mai sunt multe întrebări fără răspunsuri, însă în curând cineva va descoperi o tehnologie nouă, sigură, care să permită trecerea la maşini electrice cu autonomie mai bună şi timp scurt de încărcare a bateriilor.