gEV

Se vorbeşte în mod intensiv despre schimbarea de generaţie în industria auto, „învechitele” şi poluantele motoare termice urmând a fi înlocuite de modernele motoare electrice.

Părerea multor specialişti este că Uniunea Europeană doreşte să facă această trecere într-o perioadă foarte scurtă de timp şi astfel vor apărea decalaje. Un astfel de exemplu este între numărul staţiilor de încărcare şi cel al maşinilor electrice.

Conform celui mai nou raport ACEA (Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile), la sfârşitul anului 2022 în Uniunea Europeană existau 479.396 staţii de încărcare şi 1.996.738 de maşini electrice. Acest lucru ne indică un raport de 1 staţie la 4 maşini, însă trendul pare şi mai îngrijorător.

În perioada 2016 – 2022 numărul staţiilor de încărcare a crescut de aproape 6 ori, în timp ce numărul de maşini electrice a crescut de aproape 17 ori.

În acest context, ACEA atrage atenţia că ritmul de instalare a staţiilor de încărcare este mult prea lent comparativ cu vânzările de maşini electrice. Dacă se păstrează acest ritm sunt şanse destul de mari ca reţeaua să fie în curând suprasolicitată.