gAuto

Din iulie 2025 ar trebui să intre în vigoare noile norme de poluare Euro 7. Aceasta este cea mai drastică propunere gândită de Comisia Europeană pentru tot ce înseamnă maşini cu motoare termice:

  • emisiile de NOx ar trebui să fie reduse cu 35% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 56% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6);
  • nivelul de particule ar trebui să fie redus cu 13% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 39% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6).

Normele Euro 7 vor interveni şi asupra particulelor generate de sistemele de frânare, asta înseamnă că şi maşinile electrice vor fi afectate de acestea. De asemenea, vehiculele vor avea obligaţia să respecte noile norme chiar şi după 200.000 de km rulaţi.

Volkswagen a solicitat săptămâna aceasta Comisiei Europene să amâne introducerea noilor norme până în toamna anului 2026, deoarece dacă se păstrează actuala formă, compania va fi nevoită să oprească producţia mai multor modele cu motoare termice. În completarea solicitării, Volkswagen susţine că furnizorii de piese care pot respecta noile norme sunt limitaţi, iar costurile de producţie vor fi mai mari. Veniturile producătorilor vor fi astfel puse sub presiune, una care există oricum deja în contextul tranziţiei către maşinile electrice.

Sursa: autonews.com