Diverse

China este cea mai mare piaţă din lume la nivel de vânzări pe telefoane inteligente. Absolut toţi producătorii îşi doresc să aibă o felie cât de mică în această ţară deoarece acest lucru se traduce în vânzări de zeci de mii de unităţi.

Chiar dacă este una dintre cele mai diversificate pieţe la nivel mondial, sunt câţiva producători ce s-au detaşat pe pozițiile fruntașe.

În 2015 cea mai mare cotă de piaţă a avut-o Xiaomi (15.2%), urmat de Huawei (14.7%) şi Apple (12.5%). Deşi în China stă mai bine Xiaomi, la nivel mondial Huawei a vândut cu peste 30 de milioane de smartphone-uri mai mult decât principalul său competitor (70 milioane vs 100 milioane unităţi).

xiaomi 2

Huawei stă mai bine şi la capitolul profitabilitate. În timp ce Xiaomi are un preţ mediu de 149 dolari / telefon, Huawei îşi comercializează terminalele la un cost mediu de 306 dolari / telefon. Xiaomi îşi concentrează majoritatea eforturilor pentru piaţa asiatică, însă nu cred că le-ar strica şi o strategie globală pentru 2016.

Sursa: blogs.wsj.com

Categorii: diversexiaomi
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Cosmin Mușat

Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.