Trebuie să recunosc că sunt client al Freshful și am ajuns să apreciez posibilitatea de a face comenzi într-un hipermarket online vs unul tradițional. Pur și simplu, câștigi timp, mai ales într-un oraș atât de aglomerat precum Bucureștiul.
Freshful aniversează 4 ani și au pregătit reduceri de până la 50% pe toate categoriile de produse.
Am extras 15 informații interesante din comunicat:
- Au livrat peste 3.4 milioane de comenzi către 230.000 de gospodării;
- Clienții Freshful au economisit peste 6.8 milioane ore, echivalent cu 787 ani, iar financiar au economisit în medie 435 lei în ultimul an prin campaniile dedicate de reduceri. Un client Freshful a economisit în medie 50 de ore prin cumpărăturile online;
- Abonații Genius sunt peste 80% din baza de clienți activi și au beneficiat de livrare gratuit – au economisit aprox. 265 lei anual în ce privește transportul comenzilor;
- În medie, un client fidel al Freshful a plasat peste 1100 de comenzi în 4 ani, a economisit 2240 de ore – echivalent a 100 zile și peste 43.000 de lei prin livrarea gratuită + reduceri;
- Cea mai mare comandă din punct de vedere al valorii a fost de 18.000 lei și a conținut produse din 20 de categorii, de la fructe exotice șipână la dulciu de sezon, articole de igienă personală etc;
- Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 380 lei, un client plasează 2.5 comenzi pe lună;
- Cele mai populare categorii sunt apa plată, specialitățile internaționale, iaurtul simplu, băuturile de tip cola și verdețurile. Printre cele mai comandate produse se află pătrunjelul, mărarul, brânza Cottage, avocado eco, afinele, castraveții Cornichon;
- Au livrat 3.5 milioane kilograme de fructe și legume în 2024, 72% având ca țară de proveniență – Români;
- La final de 2024 au lansat Verde cu Freshful, serviciu de top door-to-door pentru returnarea a ambalajelor SGR. Au colectat peste 13.8 milioane de ambalaje, 60% – plastic, 23% – metal și 18% – sticlă. Sunt peste 50.000 de clienți ce folosesc acest serviciu;
- Save Me este altă inițiativă prin care produsele cu termen scurt de valabilitate sunt vândute la prețuri reduse. Au fost salvate peste 300 de tone de alimente în ultimul an. Cei ce aleg categoria Save Me, economisesc în medie 5% per comandă;
- Curierii Freshful au parcurs peste 7.3 milioane kilometri în ultimul an, numărul de kilometri s-a redus cu 20% față de primii 3 ani, ceea ce reflectă o eficientizare a distribuției.
- Flota Freshful este formată din 181 de vehicule frigorifice;
- Timpul mediu de livrare de la momentul când comanda a fost plasată și până la ușa clientului este de 3 – 4 ore. Vârfurile de zile cu comenzi au fost înainte de sărbătorile de Paște și Crăciun – peste 5500 comenzi pe zi;
- Echipa Freshful este formată din 770 de oameni.
- Campaniile Buy More Save More au generat interes pentru 82% din clientelă, 55% au activat discount-uri Genius, iar 30% s-au folosit de FreshPoints în plasarea comenzilor.
Declarație oficială:
„În patru ani, Freshful a trecut de la idee la obicei. Cumpărăturile alimentare online au devenit parte din rutina urbană, iar faptul că tot mai mulți clienți aleg să revină constant în aplicație ne arată că acest model nu mai este o alternativă, ci o preferință. Ne bucurăm că putem contribui la o experiență care oferă timp câștigat, confort și acces facil la produse de calitate, livrate rapid și sustenabil”, spune Tudor Mihăilescu, General Manager Freshful.
Ca o notă personală, da – apa plată cred că este produsul no. 1 și în comenzile mele. După cele 2 operații la spate, recunosc că nu-mi face plăcere să car bidoanele de apă în locuință. În ultimele luni am avut 2 – 3 comenzi la Freshful, dar coșul mediu a fost în jurul a 200 – 250 lei. În continuare, peste 80% din comenzile depuse pe partea de hrană le fac la magazinele clasice, LIDL și Profi-ul de la colț de stradă (singurul din complex). Ce este frapant în București, este că ai parte de aglomerație în supermarket-uri gen LIDL și Carrefour, la aproape orice oră din zi – chiar și în weekend dis-de-dimineață.
Putem extinde discuția în rubrica de comentarii.