Diverse

Începând cu data de 2 mai, România are în premieră un număr unic de urgenţă pentru incidente de securitate cibernetică. Acesta este 1911 şi poate fi utilizat atât de persoanele fizice şi juridice, cât şi de instituţiile publice din ţară.

„Pot spune că e aproape un moment istoric în ceea ce privește securitatea cibernetică în România. După cum am anunțat acum câteva zile, lansăm prin Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică un număr unic, 1911, apelabil din toate reţelele, la care vor putea fi raportate incidentele de securitate cibernetică de către persoane fizice, juridice şi instituţii publice, oferindu-li-se prin call center o asistenţă primară şi consiliere pentru diagnosticare şi remediere.

Prin acest nou serviciu guvernamental, încurajăm în mod special notificarea informaţiilor corespondente incidentelor de securitate cibernetică din partea IMM-urilor sau a cetăţenilor, care sunt adesea afectaţi de campanii maliţioase specifice (cum ar fi multiplele tipuri de scam/phishing, fraude care afectează utilizatorii din România – vishing, frauda cu suport tehnic fals, frauda cu vouchere, frauda cu bilete de avion, etc.) cu efecte negative majore în plan economic şi personal.” a declarat ministrul comunicaţiilor, Alexandru Petrescu.

Noul număr unic de urgenţă va fi disponibil în primă fază de luni până vineri în intervalul 06:00 – 22:00.

Sursa: adevarul.ro