La sfârşit de an este momentul în care se analizează ce a mers sau nu. Pe .com potrivit celor de la mashable lucrurile stau în felul următor.
1. Succes – iPad;
A deschis drumul tablet pc-urilor. S-a vândut în milioane de exemplare şi nu prea mai sunt multe de adăugat.
2. Eşec – Google Buzz;
Menit să lovească în twitter şi facebook nu a ajuns decât să fie o agregare ciudată în gmail. Google nu a învăţat nimic din eşecul anterior denumit Google Wave. Norocul lor că au un as în mânecă şi anume Android – sistem de operare mobil ce tinde a deveni arhicunoscut odată cu telefoane mai ieftine ce se mişcă decent cu el preinstalat.
3. Surpriza – Groupon;
Până când au ajuns în România spre ruşinea mea nu am aflat mare lucru. La aşa-zisa conferinţă de lansare din cadrul NetCamp 2010 nu am aflat prea multe noutăţi, omul responsabil de implementarea Groupon în România a formulta maxim 10 propoziţii. S-a lăudat cu faptul că Google nu a reuşit să-i cumpere deşi se pregătiseră peste 5 miliarde de dolari. :)
Din 2010:
– Microsoft a pierdut 240 de milioane de dolari prin telefoanele Kin One şi Two;
– HP nu a reuşit să asimileze în sens pozitiv până la sfârşitul lui 2010 experienţa oferită de achiziţionarea Palm. Palm Pre 2 vine doar cu un hardware puţin îmbunătăţit şi vânzările nu au decurs conform aşteptărilor.