În 2017, unul din două smartwatch-uri vândute a fost un Apple Watch

05/03/2018

Cei de la IDC au publicat rezultatele unei analize pe 2017 pentru piaţa de device-uri purtabile, o piaţă aflată în continuare în creştere, chiar dacă mulţi producători au renunţat în a mai produce astfel de gadget-uri.

Anul trecut au fost comercializate 115.4 milioane de device-uri purtabile, în creştere cu 10.3% comparativ cu 2016. Principalii jucători în această nişă sunt:

  • Apple – 17.7 milioane unităţi, + 55.9%;
  • Xiaomi – 15.7 milioane unităţi, – 0.3%;
  • Fitbit – 15.4 milioane unităţi, – 31.6%;
  • Garmin – 6.3 milioane unităţi, – 0.8%;
  • Fossil – 4.9 milioane unităţi, + 133.1%.

Interesant este că aceste cifre includ întreaga piaţă de device-uri purtabile, adică inclusiv brăţările inteligente cu preţ modic. Dacă Xiaomi are şi brăţări la 15 – 20 dolari, Apple vinde doar smartwatch-uri cu preţ de plecare de 250 dolari. Păstrând strict acest segment, cel al smartwatch-urilor (unde se câştigă şi ceva bani), 2017 a fost un an extraordinar pentru “mărul muşcat”.

Dintr-un total de 33.3 milioane de smartwatch-uri vândute la nivel global, 17.7 milioane au fost Apple Watch. Cu o cotă de piaţă de 53%, putem spune că anul trecut unul din două smartwatch-uri vândute a fost un Apple Watch.

Apple ştie să vândă în continuare şi chiar dacă nu reinventează roată, reuşeşte aproape de fiecare dată să seteze benchmark-uri în industrie (ultimul exemplu este cel al bretonului de pe iPhone X).

Sursa: gsmarena.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.