Cei de la IDC au publicat rezultatele unei analize pe 2017 pentru piaţa de device-uri purtabile, o piaţă aflată în continuare în creştere, chiar dacă mulţi producători au renunţat în a mai produce astfel de gadget-uri.
Anul trecut au fost comercializate 115.4 milioane de device-uri purtabile, în creştere cu 10.3% comparativ cu 2016. Principalii jucători în această nişă sunt:
- Apple – 17.7 milioane unităţi, + 55.9%;
- Xiaomi – 15.7 milioane unităţi, – 0.3%;
- Fitbit – 15.4 milioane unităţi, – 31.6%;
- Garmin – 6.3 milioane unităţi, – 0.8%;
- Fossil – 4.9 milioane unităţi, + 133.1%.
Interesant este că aceste cifre includ întreaga piaţă de device-uri purtabile, adică inclusiv brăţările inteligente cu preţ modic. Dacă Xiaomi are şi brăţări la 15 – 20 dolari, Apple vinde doar smartwatch-uri cu preţ de plecare de 250 dolari. Păstrând strict acest segment, cel al smartwatch-urilor (unde se câştigă şi ceva bani), 2017 a fost un an extraordinar pentru “mărul muşcat”.
Dintr-un total de 33.3 milioane de smartwatch-uri vândute la nivel global, 17.7 milioane au fost Apple Watch. Cu o cotă de piaţă de 53%, putem spune că anul trecut unul din două smartwatch-uri vândute a fost un Apple Watch.
Apple ştie să vândă în continuare şi chiar dacă nu reinventează roată, reuşeşte aproape de fiecare dată să seteze benchmark-uri în industrie (ultimul exemplu este cel al bretonului de pe iPhone X).