Titlul pot spune că l-am furat de la PhoneDog. În urmă cu câteva zile, Cosmin Mușat a scris un articol legat de Linshof i8 și o tabletă de la aceeași companie. Știrea a fost preluată și pe plan internațional, de zeci de site-uri și bloguri cu vechime în piață.
Linshof este un brand necunoscut ce spune că și-ar trage originile din Germania. Nu se știe nimic de această companie, niciun om cunoscut în spatele său, de aici și reticența cu care este văzut Linshof i8. Smartphone-ul ar urma să debuteze în Q1 2015 la prețul de 380 dolari. Vorbim de un telefon cu display de 5 inch, procesor octa-core la 2.1 GHz, 3 GB RAM, 80 GB spațiu de stocare ( 16 + 64 GB), cameră foto de 13 Megapixeli și frontală de 8 Megapixeli, baterie de 3100 mAh, Android 5.0 Lollipop.
Care sunt ciudățeniile lui Linshof i8?
1. Designul – atipic prin forma octogonală. Nu-mi amintesc niciun alt telefon Android care să adopte un form factor similar. Am citit de Motorola Photon 4G vândut prin SUA, dar nu este un octogon în adevăratul sens al cuvântului, atât de clar ca Linshof i8;
2. Compilația de specificații hardware – nu se specifică clar ce procesor va încorpora acest device. Sunt 2 posibilități: MediaTek octa-core din generația nouă sau Qualcomm Snapdragon pe 64-bit. Asta și pentru că ei spun că ar avea conectivitate 4G. Cei 80 de GB nu au mai fost regăsiți pe nicăieri, dar am înțeles că s-a mers pe o soluție de genul 16 GB memorie internă + 64 GB pentru aplicații, fișiere etc. Restul de date hardware parcă sună prea bine ca să fie și adevărat;
3. Linshof UI – telefonul ar urma să ruleze Android 5.0 Lollipop cu Linshof UI care fie vorba între noi pare a fi un fel de Modern UI din Windows Phone 8.1 adaptat pe Android. În materialele de presă se laudă cu o interfață responsivă, nemaivăzută etc. Sistemul de operare powered by Google este destul de ușor de customizat, iar un launcher în genul Linshof UI nu este atât de greu de pus la punct într-un timp record. Totuși, aș fi preferat Android-ul nativ. Și mi se pare destul de dubios să copieze WP8 pe un smartphone Android, la primul gadget lansat.
4. Companie fără niciun background tehnic debutează direct cu un telefon de top la preț de best-buy. Până și companiile chinezești au avut nevoie de timp spre a sedimenta o rețetă de succes, au copiat și au învățat din greșeli. Nu ai cum din prima să livreze un produs high-end, fără să rafinezi rețeta în timp. Spre exemplu, OnePlus One a pornit de la o echipă plecată de la Oppo, persoane cu expertiză în domeniu.
Extindem discuția în rubrica de comentarii. O să urmăresc subiectul și o să revin cu detalii de-a lungul timpului, dacă va fi cazul.