Ştirile pozitive nu atrag vizitatori pe site-uri / blog-uri [opinie]

/
/
8 dec. 14
/

Faptul că informaţiile pozitive, ştirile care prezintă într-o lumină bună anumite evenimente nu atrag audienţă, nu reprezintă o noutate pentru nimeni. Site-uri gen cancan.ro sau click.ro au milioane de vizualizări zilnice, iar acest lucru ne prezintă crunta realitate că oamenii în general caută informaţii neobişnuite, ieşite din tipar, care să scandalizeze etc.

Un studiu din Statele Unite ale Americii realizat în anul 2007 a demonstrat că cele mai căutate subiecte în online-ul american sunt despre război, condiţii meteo nefavorabile şi probeme economice.

Pe aceeaşi lungime de undă, un site din Rusia a făcut pe 1 decembrie anul acesta un experiment mai puţin obişnuit: timp de 24 de ore a publicat doar articole cu tentă pozitivă. Pentru a-şi face cunoscută intenţia, site-ul cityreporter.ru şi-a anunţat cu o zi înainte toţi cititorii că a doua zi vor scrie doar ştiri pozitive, astfel încât să distrugă mitul informaţiilor negative şi deprimante. Zis şi făcut. Pe data de 1 decembrie, cititorii site-ului rusesc au putut găsi articole precum “Fără incidente pe şosele, în ciuda ninsorii” sau “Construirea tunelului din oraş s-a realizat la timp” etc. În acea zi, traficul de pe cityreporter.ru a scăzut cu peste 66% , chiar dacă de obicei lunea era o zi cu foarte mulţi vizitatori. Pe 2 decembrie, site-ul a revenit la normal, la fel şi traficul.

Din păcate acesta este adevărul. Nu ne interesează lucrurile obişnuite, banale, uzuale, deoarece le vedem zilnic şi ne lovim mereu de ele. Suntem atraşi de informaţiile cu tentă scandaloasă, socantă, care aduc un plus de “adrenalină mentală.” Suntem bombardaţi zilnic cu titluri gen “Şocant “, “Incredibil”, “Nu ai mai văzut aşa ceva”, deoarece acestea plac, acestea atrag vizitatori. Chiar şi în această lume IT&C despre care discutăm în fiecare zi, au început să apară pe diferite site-uri / blog-uri de specialitate asemenea titluri sugestive, care încep cu sau conţin cuvinte mai mult sau mai puţin “şocante”.

Pe gadget.ro suntem deja o comunitate mare, frumoasă, care isi exprima opiniile zilnic în cadrul articolelor postate. Dacă aţi fi 5 minute sinceri cu voi, spuneti-ne, ce căutaţi de la un site / blog din zilele noastre? Daţi mai repede click pe un articol cu titlul mai cald sau cu titlul mai “nărăvaş”?

socant

Sursa: bbc.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Am văzut Jingle Bell Heist, filmul numărul 1 pe Netflix pe 30 noiembrie 2025, iar acesta te plictiseşte rău de tot, dar îţi binedispune soţia / logodnica / prietena

Bine aţi revenit la un nou articol din categoria „am văzut”, secţiune în care îmi exprim o părere personală despre un film, documentar sau serial, opinie pe baza căreia vă aştept să discutăm în zona de comentarii.

Am văzut Frankenstein, filmul numărul 1 pe Netflix pe 15 noiembrie 2025 şi este în TOP 5-ul meu de anul acesta

Bine aţi revenit la un nou articol din categoria „am văzut”, secţiune în care îmi exprim o părere personală despre un film, documentar sau serial, opinie pe baza căreia vă aştept să discutăm în zona de comentarii.

De Black Friday 2025 am prins bilete de avion la preţul de 1.99 euro / sens (la voi care este cea mai bună achiziţie la ediţia de anul acesta?)

Cea mai aşteptată zi din an se cam apropie de final şi chiar dacă Black Friday 2025 continuă la foarte mulţi comercianţi, cu siguranţă freamătul nu va mai fi la fel de mare ca azi.