Factorul preț – elementul distinctiv în 2015 pe piața smartphone-urilor

06/01/2015

Aseară am urmărit evenimentul ASUS în care au fost prezentate ASUS Zenfone 2 și ASUS Zenfone Zoom. La anunțarea prețului de 199 dolari pentru varianta de bază a lui Zenfone 2 nu s-a iscat cine știe ce rumoare în sala de conferințe din Las Vegas.

Totuși, pe pagina noastră de Facebook, dar și în articolul dedicat lui Zenfone 2 s-au strâns numeroase comentarii și sunt deja destule persoane interesate în a achiziționa smartphone-ul taiwanez.

Xiaomi a arătat în 2014 că poți vinde peste 60 de milioane de smartphone-uri cu un buget de marketing redus și cu prezență directă pe doar câteva piețe din Asia. Smartphone-urile Xiaomi pot spune că s-au vândut singure datorită raportului preț / specificații. ASUS se pare că a învățat lecția dată de rivalul chinez și prin Zenfone 2 lansează un telefon care dacă va ajunge în România și la 200 – 250 euro se va comercializa în ritm accelerat. 

De ce?

Provine de la un brand A-list, apreciat pentru produsele sale din segmentul tabletelor și laptopurilor. Pe de altă parte, raportul preț / specificații este de-a dreptul excelent.

Modelul de bază cu preț de 199 dolari în SUA = display IPS de 5 inch cu rezoluție FHD, procesor Intel quad-core la 1.8 GHz, 2 GB RAM, 16 GB spațiu de stocare, slot pentru microSD, Android 5.0 Lollipop, 4G, dual-sim, cameră principală de 13 Megapixeli, frontală de 5 Megapixeli, baterie de 3000 mAh cu QuickCharge, Wi-Fi ac.

La 199 dolari nu poți cere mai mult.

ASUS nu are concurență la momentul actual. Să vedem și răspunsul competitorilor.

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.