PRO sau CONTRA în ce privește telefonul mobil la școală?

10/10/2015

Am pus întrebarea și pe pagina noastră de Facebook, iar răspunsurile au fost dintre cele mai diverse. Cele mai multe impresii de acolo merg pe partea PRO, cu telefonul la școală. 

O parte dintre voi știți că sunt profesor, iar din perspectiva mea, faptul că un elev are telefonul mobil la el nu mă afectează în vreun fel. Sunt activ în clasă, mă mișc în permanență și îi pot observa când își folosesc smartphone-urile. Îi atenționez și mergem mai departe, dacă au un apel important îi las să iasă afară din clasă și să răspundă.

Pe de altă parte sunt conștient că este un factor de distracție și mai degrabă se uită în telefon, stă cu grija lui dacă are vreo notificare de pe Facebook, SMS etc în loc să fie atent la ceea ce discută în lecția propriu-zisă.

În pauză sunt prea agitați să facă selfie-uri, să acceseze internetul și clipurile hazlii, să le arate diferite jocuri. Să mă scuzați, dar parcă școala nu este pentru asta. Ar trebui să fie un mediu axat pe socializarea offline și mai puțin pe ce înseamnă prezența în social media.

Știu că sunt părinți interesați să-și ia copilul de la școală etc. Aș găsi o soluție simplă. În fiecare școală să fie câte un telefon fix de pe care să poți suna pe orice număr. Astfel fiecare copil să-și poată anunța părintele când programul s-a încheiat sau când are o problemă de orice fel.

Aștept cu interes și opiniile voastre.

Update: O soluție și mai bună, în fiecare școală să fie un spațiu în care să-ți poți lăsa telefonul sub cheie, în timpul lecțiilor. 

Credit foto
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.