Cercetătorii olandezi au realizat minunea: asfaltul care se repară singur. România a comandat deja 1000 km de autostradă

/
/
9 mai 17
/

Sper că v-aţi dat seama că titlul este unul ironic la adresa situaţiei drumurilor din ţara noastră, însă subiectul acestui articol este cât se poate de serios. O echipă de cercetători de la Universitatea Delft din Olanda, condusă de Erik Schlangen, a creat asfaltul care se poate repara singur.

Noul tip de asfalt conţine un amestec din fibre de oţel, iar aceste fibre sub efectul căldurii se vor apropia între ele (efectul este similar cu cel al magnetului) unind astfel părţile crăpate. Din păcate căldura soarelui nu este suficientă, de aceea va trebui utilizată ori o maşină de inducţie, ori un sistem de încălzire montat pe marginea drumului pe întreaga suprafaţă a şoselei.

Asfaltul care se poate repara singur este testat deja de 7 ani pe 12 şosele din Olanda, iar până acum rezultatele sunt promiţătoare. Erik Schlangen estimează că noul tip de asfalt va fi cu 25% mai scump decât unul convenţional, însă va dubla durata de viaţă a unui drum, economisindu-se astfel mult mai mulţi bani.

În plus, o altă idee ce va fi testată într-un viitor nu foarte îndepărtat susţine că fibrele de oţel pot înmagazina informaţii, deci (în teorie) vor putea încărca wireless cu energie maşinile electrice în timp ce acestea rulează pe şosea.

Dacă testele se vor finaliza cu succes, Erik Schlangen şi echipa sa vor încerca să promoveze acest nou tip de asfalt la scară largă.

Sursa: theverge.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.