GM a trecut printr-un an 2009 de infarct. Mândria americanilor a fost pusă la pământ după ce au trebuit să declare falimentul fiind în imposibilitate de plată. Statul american le-a oferit un colac de salvare printr-un împrumut de câteva miliarde dolari. Despre Volt se tot vorbeşte de vreo trei ani de zile. Este un hibrid capabil cu un design reuşit (opinie personală).
Opel Ampera – clona lui Volt la exterior şi interior
În Europa se va vinde sub sigla Opel Ampera. Cum în domeniul comunicaţiilor se afirmă că viitorul este mobile extrapolând la automobile viitorul este electric. Deocamdată se va merge pe soluţia de mijloc – promovată de Prius şi anume versiuni hibride ce combină un motor termic cu unul electric. De multe ori modelul electric are rolul de a reduce consumul şi propulsează vehiculul pe o distantă de sub 50 kilometri cu o viteză redusă. Iar alteori motorul termic are rol de generator.
Chevrolet Volt şi Opel Amper care virtual sunt identice doar sigla frontală fiind diferită se bazează pe a doua variantă din cele prezentate în rândurile de mai sus.
– motor electric capabil să atingă viteza de 161 Km la oră cu acceleraţie 0 – 100 km pe h în 8,5 secunde;
– autonomie de 40 de mile (aprox 64 de km);
– motor termic de 1,4 litri cu 4 cilindri cu rol de generator capabil să ofere o autonomie de peste 400 km;
Review al modului de funcţionare
Volt reprezintă un pas mare pentru compania americană iar la un preţ ce se învârte între 30 şi 40.000 de dolari posibil să fie şi un hit în vânzări. Depinde şi de un anumit context economic şi mă refer la două elemente: puterea de cumpărare şi preţul petrolului. Ultimul indicator este acum în trend de creştere – 80 de dolari pe baril dar mult departe de maximul atins prin 2007 – 2008 de 150 dolari pe baril. În România datorită accizelor s-a ajuns la costul benzinei şi motorinei de acum doi – trei ani. Pragul psihologic de 5 ron pe litru ar putea fi atins chiar la sfârşitul lui 2010 sau începutul anului viitor.
Chevrolet Volt – primul model de preproducţie ieşit zilele trecute de poarta uzinei Hamtrack din Detroit
Achiziţonarea unui autovechiul electric sau a unui hibrid evoluat precum Volt se va face în masă odată cu creşterea ofertelor şi scăderea preţurilor. Motoarele termice şi-au atins decada de glorie în deceniul ce se încheie. Peste 10 ani un procent între 25 şi 50% din automobilele noi va fi electric sau hibdrid. Timpul va decide de am emis o ipoteză corectă.
Zumzăitul motoarelor actuale va fi de nerecunoscut în comparaţie cu liniştea imperturbabilă a vehiculelor electrice.