ING Pay – cea mai simplă soluție de plată cu telefonul mobil

23/07/2018

Am avut ocazia să testez ING Pay în ultimă lună, iar acum soluția de plată cu telefonul mobil a ING a devenit disponibilă pentru toate persoanele interesate. 

Este clar că plasticul cardurilor va fi înlocuit, iar telefonul mobil va intra în sarcină spre a permite efectuarea de plăți la comercianți. ING Pay îl consider un pas în această direcție.

Detalii cheie legate de ING Pay:

  • funcționează pe smartphone-urile Android cu NFC și Android de la 4.4 spre iterațiile software mai noi;
  • pe iOS urmează să debuteze o soluție dedicată;
  • activarea se face în mod gratuit din Home’Bank, se emite un card virtual atașat contului;
  • ING Pay merge a fi activat pe două telefoane mobile;
  • Aspect important: ING Pay nu implică niciun comision și nicio taxă de utilizare.

Cum efectuezi plata cu telefonul mobil?

  • NFC activat + apropierea telefonului de un POS Contactless cu ecranul aprins (atenție – aprins, adică merge a fi blocat sau deblocat, nu contează acest aspect);
  • merge a fi utilizat și fără ca telefonul mobil să fie conectat la internet (limită de 10 tranzacții în 15 zile);
  • la fiecare plată sosește o notificare direct pe telefon cu date legate de tranzacție + soldul contului;
  • alertele de tip push devin gratuite pentru clienții ING;

Funcționează precum un card contactless. Ai plăți până la 100 lei fără introducerea PIN-ului, plăți de peste 100 lei cu PIN etc.

Cum spuneam la început de articol, l-am avut în etapa de testare pe ultimele 3 – 4 săptămâni. Nu am avut nicio problemă în ce privește plata contactless de pe smartphone-ul pe care aveam ING Pay activat. Îmi amintesc reacția de uimire a celor de la casele de marcat, se așteptau să scot un card contactless. Băiatul de la benzinărie chiar mi-a cerut mai multe detalii despre serviciu.

Este clar că avem telefonul mobil mereu la îndemână, mai des și față de un portofel burdușit cu carduri. Mă aștept ca plățile cu smartphone-ul să intre la ordinea zilei.

Alte detalii din comunicatul ING:

  • ING Home’Bank adună 625.000 de clienți, 427.000 intră de pe telefonul mobil cu 15 log-uri pe ună;
  • 5 tranzacții pe lună de pe telefon și 4 tranzacții din versiunea desktop a serviciului;
  • ING are 700.000 de clienți ce folosesc carduri contactless cu o medie de 16 tranzacții pe lună.

Declarație oficială:

Viziunea unei bănci digitale presupune relația exclusiv online cu banca și avem încredere că vom putea oferi acest serviciu pentru clienții noștri. Vedem deja tendința în comportamentul lor, accesând Home’Bank o dată la două zile de pe telefonul mobil, dar numai o vizită pe an în office. ING Home’Bank este o platformă de banking cu o gamă tot mai completă de servicii, devenind un one-stop-shop pentru clienți”, explica Robert Anghel, Head of Daily Banking ING Bank România.

Categorii
Tag-uri
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.