Marketingul afiliat – dileme personale

/
/
2 feb. 11
/
Văd că pe blogurile de mare angajament din .ro au repornit discuţiile legate de marketing afiliat, de modalităţile prin care un blogger poate beneficia de această oportunitate de a-şi spori veniturile. În ultima perioadă au apărut zeci de programe de afiliere precum ciupercile după ploaie. Cu o investiţie minimă orice afacere online doreşte să „trăiască” mirajul. Ei oricum nu au nimic de pierdut. Se spune că este un model de business – win – win – win. Câştigă toată lumea: magazinul online, bloggerul şi clientul final. Eu am încercat pe blog doar două sisteme, cele mai cunoscute din .ro:
eMAG ProfitShare;
2Parale – care reuneşte o multitudine de oportunităţi. 
Mai mult timp, linkuri şi bannere am „acordat” celor de la eMAG. Sunt şi câteva mici probleme. Nu o să înţeleg niciodată cum se face că în decembrie 2009 când aveam 2 – 300 de unici pe zi am luat comison în valoare de aproape 100 de euro şi în decembrie 2010 când am atins 2400 – 2500 unici am rămas cu vreo 30 de euro. Înţeleg că este criză, dar eMAG vorbeşte despre zeci de milioane de euro ca vânzări. Să fiu eu singurul om cu unici care au fost loviţi de criză extrem de puternic? :)
Pe de altă parte, 2Parale reuneşte siteuri cu un renume mai mic şi de multe ori un posibil client ezită să cumpere de acolo. La doar o lună de când pun din când în când şi linkurile lor am 3 comisioane. 
Se vorbeşte de multe ori că linkurile sunt cele mai bune pentru o eventuală monetizare. La eMAG din peste 100 de comenzi – trei sferturi au venit din bannere. Nu cred că trebuie să dezvolt mai departe, puteţi trage singuri o concluzie. :)
Mai rămâne discuţia legată de cât de corecte sunt programele de afiliere, dacă sunt sau nu comisioane nevalidate. Eu am avut o problemă de gen şi s-a rezolvat amiabil. Puteţi citi aici. Nimeni nu mă poate asigura că nu a mai fost vreun caz similar sau că nu au fost zeci de situaţii similare. Dar în fine, este vorba de încredere şi aceasta se câştigă în timp. 
Eu zic că marketingul afiliat îi foarte bun, pentru început sau pentru un a-list care vrea să-şi cumpere mărunţişuri. Oricum îl prefer în faţa AdSense. Să nu vă aşteptaţi a scoate 1000 – 2000 lei lunar din ProfitShare – cel puţin 99% dintre voi. 
Categorii: Arhiva
Cuvinte cheie:
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

Prima Sport şi Digi Sport pierd noi competiţii sportive majore în disputa cu Pro TV (Voyo)

Pro TV continuă să bage adânc mâna în buzunare pentru a cumpăra competiţii sportive majore, totul pentru a creşte gradul de atractivitate a platformei de streaming video Voyo.

Piața de smartphone-uri în T3 2025 – Samsung este lider și pe următoarele poziții sunt Apple, Xiaomi, Transsion și vivo

Omdia a publicat un raport în ce privește livrările de smartphone-uri pe trimestrul recent încheiat - cuprins între 1 iulie 2025 - 30 septembrie 2025.