Huawei a anunţat venituri cu 23.2% mai mari în prima jumătate a anului 2019 faţă de aceeaşi perioadă din 2018

06/08/2019

Huawei a trimis un comunicat de presă prin intermediul căruia aflăm care sunt rezultatele financiare ale companiei în primele şase luni ale anului în curs. Compania chineză a înregistrat în primul semestru din 2019 venituri de 401.3 miliarde CNY (aproximativ 58 miliarde de dolari), cu 23.2% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Marja de profit net a companiei în prima jumătate a acestui an a fost de 8.7%.

Huawei Carrier Business Group a înregistrat venituri din vânzări de 146.5 miliarde CNY (aproximativ 21 miliarde de dolari) datorită creșterii constante a producției și exportului echipamentelor pentru rețele wireless, transmisie optică, comunicații de date, IT și produse conexe. Până în prezent, Huawei a încheiat 50 de contracte comerciale pentru tehnologia 5G și a livrat cel puțin 150.000 de stații de bază la nivel global.

Pentru Huawei Enterprise Business Group, primele șase luni ale acestui an au adus venituri din vânzări de aproximativ 31.6 miliarde CNY (aproximativ 4,5 miliarde de dolari). Compania continuă să-și dezvolte portofoliul ITC pe mai multe domenii, inclusiv Cloud, Inteligență Artificială, rețele de campus, centre de date, Internet of Things.

Huawei Consumer Business Group a înregistrat venituri de 220.8 miliarde CNY (aproximativ 32 miliarde de dolari). Compania a expediat 118 milioane de smartphone-uri (inclusiv unități Honor), cu 24% mai mult decât în anul precedent. De asemenea, compania a întregistrat o creștere rapidă și pentru livrarea de tablete, laptopuri si gadget-uri wearable. Strategia sa este de a oferi utilizatorilor experiențe inteligente și interconectate. Până în prezent, ecosistemul Huawei Mobile Services integrează 800.000 de dezvoltatori înregistrați și 500 de milioane de utilizatori în întreaga lume.

Chiar dacă imaginea companiei a avut mult de suferit în urma scandalului cu Statele Unite ale Americii, Huawei continuă să meargă bine la nivelul fiecărei divizii. Interesant este că Huawei a reuşit să comercializeze cu 24% mai multe smartphone-uri decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, iar acest rezultat a fost posibil atât mulţumită vânzărilor excelente din prima parte a anului, cât şi mulţumită chinezilor care s-au unit cumpărând device-uri ale producătorilor locali în dauna celor americane.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.