Piaţa de ecommerce din România va ajunge în 2022 la aproape 7 miliarde de euro, chiar dacă ritmul de creştere a fost încetinit

/
/
13 dec. 22
/

După perioada 2020 – 2021 în care piaţa de ecommerce a cunoscut creşteri spectaculoase (acestea au fost susţinute puternic de pandemia COVID-19), pentru 2022 aşteptările sunt tot de creştere, dar mai ponderate.

Potrivit estimărilor ARMO și GpeC, piața de ecommerce din România va crește cu aproximativ 10% față de anul trecut, ajungând la aproape 7 miliarde de euro. Anul acesta a fost dominat de tendințe de „reașezare” în vânzare și „cumpătare” din partea consumatorilor, piața de comerț digital fiind la nivel maxim de competitivitate în contextul în care tot mai multe magazine sunt create sau mutate în online.

În ceea ce privește comportamentul de achiziție, consumatorii din România au fost mai cumpătați în 2022 decât în alți ani și s-au orientat mai mult către produse mai puțin costisitoare.

“Consumatorii sunt mai atenți la ce cumpără, nu mai fac cumpărături de impuls ca în anii trecuți și sunt mai chibzuiți cu bugetele. Românii nu s-au mai aruncat ca înainte să cumpere din impuls. În lipsa restricțiilor după pandemie, consumatorii au revenit la obiceiurile vechi, cumpărând mai mult din offline. Din datele noastre, în perioada ianuarie-iunie retailul offline a crescut cu 22%, iar online-ul a avut o ușoară scădere de 3%, care este recuperată pe final de an.”, au explicat reprezentanții Limitless Agency.

Cele mai cumpărate produse au fost din categoriile IT&C, fashion, auto, casă & grădină, cărți & librărie, bijuterii, food și beauty. În creștere în 2022 au fost domeniile fashion, beauty, grocery, HoReCa, home & deco și IT&C.

Ca metodă de plată, este în continuare preferată plata ramburs, însă crește spectaculos plată cu cardul bancar online.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Netflix vrea să cumpere studiourile Warner Bros. şi platforma de streaming HBO Max, iar printre propuneri este şi crearea unui pachet comun Netflix + HBO Max pentru abonaţi

Mişcări importante pe piaţa de streaming video globală, studiourile Warner Bros. şi platforma de streaming HBO Max fiind scoase la vânzare de către Warner Bros. Discovery.

30 de gadgets cu preț de până în 300 lei – ep. 13

Printre cele 30 de gadgets de astăzi veți descoperi de la o instațație smart pentru bradul de Crăciun și până la un tester pentru apă cu nota 4.83 / 5 din peste 60 de review-uri.