În perioada 2019 – 2020 Huawei era al doilea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume şi îmi aduc aminte că aici pe site ne întrebam oare când va depăşi Samsung şi va ajunge pe prima poziţie la nivel de unităţi vândute. La acel moment compania era pe val, iar poziţia de lider în segmentul telefoanelor inteligente părea a fi doar o chestiune de timp.
În 2020 însă au apărut sancţiunile americanilor la adresa companiei chineze, iar totul este istorie. Ştim deja ce s-a întâmplat, Huawei fiind în prezent o umbră a ceea ce era în urmă cu nici doi ani. Sau nu ?
Pe piaţa smartphone-urilor, da, a rămas o umbră a ceea ce a fost, chiar dacă mai lansează timid câteva modele, majoritatea cu impact redus chiar şi în China.
Însă Huawei a făcut o mişcare inteligentă, una care a funcţionat excelent: şi-a diversificat business-ul. Compania chineză şi-a dat seama repede că pe telefoane nu va mai avea prea multe şanse, astfel că a dezvoltat produse pentru noi segmente (accesorii inteligente, laptopuri, accesorii PC, diverse alte dispozitive), a intrat pe piaţa viitorului, cea a maşinilor electrice şi a investit în continuare în tot ce înseamnă tehnologia 5G (chiar dacă pe pieţele vestice a fost în general respinsă, în multe alte ţări se ocupă cu dezvoltarea infrastructurii 5G de la zero).
Toate acestea au dus la stoparea efectelor negative aduse de sancţiunile americanilor, iar în 2022 Huawei estimează o foarte mica creştere a veniturilor cu 0.02% vs 2022 (un total de 636.8 miliarde yuani, adică undeva la 91.53 miliarde de dolari).,
Eric Xu, preşedintele Huawei, a transmis angajaţilor că „restricţiile americane sunt acum noua normalitate şi am revenit la business as usual”.
De acum înainte este loc doar de creştere pentru Huawei.