Ce păţanie am întâlnit în cadrul unui proces de portare de la Orange la Vodafone ?

20/11/2023

Părinţilor mei le-au trecut cele 24 de luni abonament la Orange şi pentru că îşi doreau să le schimb telefoanele m-am dus la operatorul portocaliu pentru prelungire. Din păcate oferta lor a fost dezamăgitoare, astfel că am fost la Digi, ştiind că au cele mai bune preţuri la abonamente.

Aici am avut parte de o altă dezamăgire despre care, este drept, nu ştiam. Părinţii mei au abonamentele de internet fix + televiziune la Vodafone (preluate din fostul UPC), iar cei de la Digi mi-au transmis că nefiind client pe internet fix şi / sau televiziune nu îmi pot face portare cu telefon (practic la Digi puteam să portez doar abonamentele).

Într-un final am ajuns şi la Vodafone. Aici am găsit înţelegere (spre surprinderea mea), iar domnişoara / doamna chiar mi-a oferit un pachet cu care ai mei au fost de acord (2 abonamente nelimitat + 2 smartphone-uri Xiaomi Redmi Note 12, toate cu 125 lei / lună). Pe de altă parte le-a convenit şi ideea de a plăti toate facturile într-un singur loc.

Toate bune şi frumoase, au fost semnate contractele şi marţi, 14 noiembrie, s-a efectuat portarea. Pentru că nu am avut prea mult timp, sâmbătă m-am dus la ai mei să le trec toate cele de pe telefoanele vechi pe cele noi. Treaba a mers unsă, până am ajuns la conectarea pe noile device-uri pe aplicaţiile bancare. Când trimiteam SMS-urile de confirmare cod, nu primeam nimic. Am încercat de mai multe ori şi nimic.

Zic, hai să trimit un SMS de pe un număr obişnuit, să văd ce se întâmplă. Iar nimic. Am încercat să umblu pe le setări, restart, ştergere cache aplicaţie mesagerie, ştergere date, absolut nimic. Zic, hai să trimit un SMS de pe numerele alor mei, către mine. Şi aici am descoperit problema. Mesajele primite proveneau de pe alte numere de telefon, complet diferite de cele portate.

După o scurtă investigaţie şi întrebări pe diverse forumuri, am aflat că s-ar putea ca portarea să nu fie făcută corect. În momentul în care eu am făcut cererea de portare pentru cele două numere, am primit de la Vodafone două SIM-uri noi. În perioada în care cartelele Orange au fost funcţionale, cele de la Vodafone au avut active două numere temporare. Se pare că după finalizarea procesului de portare, cele două numere temporare au rămas setate în continuare ca fiind active pe mesagerie.

Practic în prezent părinţii mei pot folosi numerele lor pe orice, mai puţin pe trimitere / primire SMS-uri (defapt şi aici le pot folosi, doar că pe alte numere de telefon, nu ale lor).

Am fost în seara asta la Vodafone şi pentru că eram fără titularul contractului (mama) nu m-au putut ajuta (era oricum şi pe final de program). A rămas să revin mâine să vedem ce putem face. Domnişoara / doamna de acolo mi-a transmis că nu a mai întâlnit aşa ceva până acum, însă rămâne să vedem ce putem face (ne schimbă SIM-urile, sună la tehnic în centrală, găsim noi o soluţie).

Mâine sper să rezolv problema, una cel puţin bizară. Revin cu update să vă spun ce am făcut.

Update: am fost azi la Vodafone şi după ce au schimbat cele două SIM-uri totul a revenit la normal.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.