Piaţa de publicitate din România va atinge un record în 2024, companiile urmând a cheltui peste 762 de milioane de euro pe reclame la TV, în online, în offline sau la radio

/
/
17 iun. 24
/

Dacă vi se pare că sunteţi din ce în ce mai asaltaţi cu reclame de orice fel, nu este doar o impresie, este pur şi simplu o constatare corectă. Piaţa de publicitate din România a explodat în ultimii ani şi dacă în 2018 veniturile acesteia se situau undeva la 454 de milioane de euro, pentru 2024 estimările confirmă un record, peste 762 de milioane de euro ce urmează a fi cheltuiţi de companii (cu 61 de milioane de euro mai mult decât în 2023).

Cele 762 de milioane de euro estimate reprezintă cheltuieli cu publicitatea în toate mediile, vorbim aici de reclame TV, digital, radio, OOH (publicitate outdoor) şi print.

Procentual vorbind sumele vor fi împărţite astfel:

  • reclame TV – 405 milioane euro, adică aproximativ 53% din piaţă;
  • digital – 269 milioane euro, adică aproximativ 35% din piaţă;
  • radio – 37.7 milioane euro, adică aproximativ 5% din piaţă;
  • OOH – 45.6 milioane euro, adică aproximativ 6% din piaţă;
  • print – 4.5 milioane euro, adică aproximativ 1% din piaţă.

Dacă ne uităm pe evoluţia din ultimii ani, observăm că toate categoriile sunt în creştere, cu o singură excepţie. Print-ul din păcate are o căutare din ce în ce mai mică, dacă în 2014 în această categoria se cheltuiau 17 milioane de euro pe publicitate, în 2024 suma estimată reducându-se la doar 4.5 milioane de euro.

Sursa: paginademedia.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Netflix vrea să cumpere studiourile Warner Bros. şi platforma de streaming HBO Max, iar printre propuneri este şi crearea unui pachet comun Netflix + HBO Max pentru abonaţi

Mişcări importante pe piaţa de streaming video globală, studiourile Warner Bros. şi platforma de streaming HBO Max fiind scoase la vânzare de către Warner Bros. Discovery.

30 de gadgets cu preț de până în 300 lei – ep. 13

Printre cele 30 de gadgets de astăzi veți descoperi de la o instațație smart pentru bradul de Crăciun și până la un tester pentru apă cu nota 4.83 / 5 din peste 60 de review-uri.