Vrei să renunţi la un contract de telefonie sau internet? Iată care sunt sfaturile ANCOM

/
/
29 iul. 24
/

Pentru cei care nu ştiu, ANCOM este acronimul de la Autoritatea Naţională pentru Administrarea şi Reglementarea în Comunicaţii, adică acea autoritate publică care se ocupă de reglementare și supraveghere în domeniul comunicațiilor electronice și serviciilor poștale.

Din când în când această autoritate vine cu sfaturi pentru pentru românii care nu ştiu ce drepturi şi obligaţii au în relaţiile contractuale cu diverşii furnizori de servicii.

În cele ce urmează ANCOM ne prezintă ce ar trebui să ştim atunci când dorim încetarea unui contract de telefonie sau internet.

Odată ce contractul este semnat (olograf sau electronic) într-un magazin al furnizorului, prevederile acestuia devin obligatorii atât pentru utilizator, cât și pentru furnizor.

Atunci când doresc încetarea contractului de servicii de telefonie/internet, utilizatorii sunt sfătuiți să verifice următoarele:

  • dacă a expirat perioada contractuală iniţială, caz în care nu vor fi percepute penalități pentru rezilierea contractului;
  • dacă se aplică penalități în cazul încetării contractului înainte de expirarea perioadei inițiale și care sunt sau cum se calculează acestea;
  • termenul şi modalităţile în care pot depune o cerere de încetare a contractului, precum și termenul în care este operată efectiv încetarea contractului (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii de către utilizator).

Este posibil ca, în urma unei negocieri directe, furnizorul să accepte încetarea contractului și în alte condiții decât cele stipulate în contract.

Important! Legea nu prevede o perioadă „de grație” de la semnarea contractului într-un magazin al furnizorului pentru încetarea acestuia fără plata penalităților de încetare anticipată.

ANCOM reamintește utilizatorilor faptul că, înainte de încheierea unui contract la distanță/în afara spațiilor comerciale, aceștia trebuie să primească o serie de informații (de exemplu, identitatea operatorului, principalele caracteristici ale serviciilor și produselor care urmează să fie contractate, prețul total al serviciilor și produselor, condițiile de livrare și returnare a echipamentelor achiziționate etc.), într-o formă clară, ușor de citit și pe un suport durabil (de exemplu, pe hârtie, prin e-mail, fax).

În cazul acestor contracte, utilizatorii au dreptul de a se retrage din contract, fără a invoca vreun motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la data încheierii contractului.

Dacă scopul principal al contractului este achiziționarea unui echipament (telefon, tabletă, PC etc.), termenul de 14 zile se calculează de la data primirii produsului.

În cazul în care solicită retragerea din contract, în condițiile de mai sus, utilizatorii nu trebuie să plătească penalități pentru încetarea anticipată a contractului. Pe de altă parte, utilizatorii pot avea o serie de obligații, după caz, cum ar fi: returnarea către furnizor a produsului achiziționat împreună cu serviciile sau plata serviciilor utilizate până la data la care au anunțat furnizorul că doresc să se retragă din contract.

Important! Dreptul de retragere dintr-un contract se aplică doar contractelor încheiate la distanță sau în afara spațiilor comerciale, utilizatorul fiind obligat să facă dovada faptului că a solicitat retragerea din contract în termenul de 14 zile.

După expirarea termenului de retragere, orice solicitare de încetare a contractului se poate realiza în condițiile contractului încheiat, adică, de regulă, cu plata unor penalități dacă nu a expirat perioada contractuală inițială.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

La jumătatea anului 2025, DIGI rămâne lider ca număr de abonaţi pe piaţa telecom, iar Orange îşi menţine prima poziţie la nivel de venituri

ANCOM a publicat în acest final de săptămână cele mai recente date referitoare la piaţa telecom din România, adică informaţiile valabile pentru 30 iunie 2025 (jumătatea anului).

Router wireless Cudy WR1500 – review (Acces la Wi-Fi 6 accesibil, fără minusuri majore)

Nu am mai testat de ceva vreme un router wireless, iar review-ul de astăzi marchează o premieră, fiind primul produs de la Cudy cu care iau contact. Recunosc că nu auzisem de această companie până acum, dar după ce am aruncat un ochi pe site-ul lor oficial am descoperit că au în ofertă foarte multe…

Vă pot dubla sau tripla preţurile abonamentelor operatorii telecom din România? Am analizat contractele Orange, Vodafone şi Digi Mobil şi iată ce am descoperit

Foarte mulţi dintre voi mi-aţi scris la articolul în care am prezentat cum am activat un nou abonament Orange, că există un risc ridicat ca până la finalizarea celor 24 de luni contractate, să plătesc dublu, poate chiar triplu.