Foarte multe apeluri telefonice date la numărul de urgenţă 112 sunt de cele mai multe ori farse, glume sau ponturi false, însă într-un viitor nu foarte îndepărtat acestea ar putea fi reduse dramatic.
Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a scos la licitaţie un contract de 29.2 milioane lei pentru achiziția de software destinat îmbunătățirii și extinderii serviciului unic de telefonie de urgență 112. În acest contract una dintre cele mai importante ramuri este cea legată de achiziţia unui software capabil să adune şi să prelucreze datele geospaţiale ale apelantului.
Prin implementare acestui software, STS va putea localiza apelantul, iar în cazul unui apel tip farsă, va putea redirecţiona problema către Poliţie.
Sigur că acest sistem nu are doar acest rol, menirea sa fiind una mult mai nobilă. În cazul unui apel la 112, operatorul care preia telefonul va putea avea acces la indicații mai precise privind localizarea apelantului, iar echipajul de intervenție va putea urmări în timp real poziția apelantului.
Prin acest sistem se va ajunge mult mai repede la locul nefericitului eveniment, timp preţios care de multe ori poate face diferenţa între viaţă şi moarte.
Sursa: economedia.ro