În timp am scris pe site mai multe articole legate de roamingul involuntar, ultimele două fiind chiar recente (2024 şi 2025).
Vă spuneam în acele articole că indiferent că staţionaţi sau sunteţi doar în trecere, aveţi mare grijă la roamingul involuntar în zonele de graniţă. Trebuie să ştiţi că există riscul de a utiliza involuntar serviciul de roaming internațional, dacă aţi activat acest serviciu, iar telefonul mobil sau tableta sunt setate pe selectarea automată a rețelei. În aceste situații, echipamentul mobil se va conecta automat la rețeaua operatorului cu cel mai bun semnal în punctul în care vă aflaţi.
Ei bine, azi am păţit-o chiar eu. Pe un drum Brăila – Huşi am căzut pentru prima dată „victimă” acestui fenomen denumit roaming involuntar. Nu este ceva ce nu ştiu, deci îmi asum, singura remarcă pe care aş vrea să o fac este că Orange nu prea mi-a oferit timp să dezactivez datele mobile.
La ora 11:41 mi s-a urat „Bun venit în Moldova” deşi eu eram în România, iar la ora 11:42 am şi fost taxat cu 3.05 euro, deoarece mi-au fost alocaţi automat 2 GB de date mobile. Ştiu că prin lege trebuie întâi să îţi trimită mesajele de bun venit şi apoi să te taxeze, deci Orange a respectat procedura.



Deşi cunosc ce înseamnă roaming involuntar şi este greşeala mea, tot mă simt oarecum nedreptăţit că mi-au fost luaţi 3.05 euro pentru absolut nimic. Naşpa tare senzaţia 🥹!
Update: Am scris celor de la Orange prin aplicaţia My Orange despre situaţia prin care am trecut, iar răspunsul lor a fost extraordinar: mi-au aplicat o reducere de 5 euro la următoarea factură (deşi „paguba mea” a fost de doar 3.05 euro). Bravo Orange, chiar nu mă aşteptam la un asemenea răspuns rapid şi corect!
