Bănuiesc că toată lumea a auzit în 2025 de Trendyol, una dintre cele mai importante platforme de comerţ electronic din lume. Pentru cei care nu ştiu, Trendyol este primul decacorn din istoria Turciei, adică primul start-up din această ţară evaluat la peste 10 miliarde de dolari.
Trendyol are un marketplace uriaş de peste 250.000 de comercianţi, iar printre aceştia există şi peste 3500 de comercianţi români. Succesul companiei din România nu a rămas fără ecou în rândul IMM-urilor, astfel că în doar nouă luni de la lansarea proiectului, 40% din volumul Trendyol din ţara noastră este reprezentat de micile afaceri locale.
Planurile de viitor sunt şi mai ambiţioase, astfel că reprezentanţii Trendyol susţin că până la finalul acestui an numărul comercianţilor români se va dubla.
„Rezultatele obținute în România într-un timp atât de scurt confirmă potențialul uriaș al pieței locale și ambiția comercianților de a-și extinde businessul prin parteneriatul cu Trendyol. Comercianții locali sunt în centrul ecosistemului Trendyol România, iar platforma noastră s-a dovedit a fi o rampă de lansare și un catalizator pentru succesul lor. Vom continua să investim în România, să lansăm noi inițiative și să rămânem aproape de partenerii noștri prin resurse dedicate și campanii de amploare pentru a le susține creșterea,” a declarat Irem Yılandil, Head of International Expansion, Trendyol Group.
În perioada următoare, Trendyol va desfășura campanii dedicate atragerii de noi comercianți, în special în perspectiva Black Friday, una dintre cele mai mari oportunități comerciale ale anului. În octombrie, compania va organiza și primul eveniment dedicat sellerilor locali, în cadrul căruia va prezenta planurile pentru campaniile de toamnă, beneficiile investițiilor de marketing și oportunitățile de dezvoltare pentru comercianți.