Initiative prezintă date statistice privind evoluția mediului online și bugetele de publicitate alocate

/
/
15 iun. 12
/

Suntem într-o etapă de dezvoltare a mediului digital și încetul cu încetul se manifestă și la noi trendul de a miza mai mult pe acest canal. Televiziunea rămâne pe primul loc în ce privește bugetele de publicitate, presa scrisă a căzut foarte mult, iar locul a fost luat de către mediul online. Mai multe idei legate de evoluția mediului digital în România găsiți într-un studiu marca Initiative denumit Media Fact Book și se referă la 2011. 

Investițiile în publicitatea online au crescut cu 30% în 2011 față de anul precedent și trendul de creștere se va păstra și pe anul în curs. Valoarea atinsă este de 34 milioane euro și față de publicitatea pe tv mai este foarte mult loc de crescut. S-a dat o estimare și pentru piața media românească – peste 300 milioane euro. Au pierdut teren: print-ul și partea de outdoor cu scăderi de 9 și respectiv 7%.

Cele mai mari investiții au venit din partea companiilor de telecomunicație: Vodafone, Orange, Cosmote, Romtelecom, RCS&RDS – au investit în jur de 40 milioane euro.

“Așa cum previzionam, digitalul a fost <vedeta lui 2011>, reușind să-și câştige locul secund între canalele media. Și nu se oprește aici. 2011 a însemnat explozia Social Media ca număr de utilizatori – Facebook atingând  4,16 mil. utilizatori în România. În consecință brandurile și-au sporit vizibilitatea în rețelele sociale, urmărind să obțină interactivitate și să construiască o relație pe termen lung cu consumatorii lor. Mediul online este singurul care va înregistra creștere și în 2012, de circa 20%”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative.

Smartphone-urile au început a intra în forță și în țara noastră, aplicațiile pentru astfel de device-uri încep a fi folosite în campaniile de promovare. Mobile marketing-ul va fi la mare putere, va crește puternic aducând brandurile într-0 relație mai personală cu clientul.

2012 va aduce mai multă creativitate și integrare în comunicarea de brand. Brandurile vor trebui să găsească modalități inteligente și eficiente pentru a ajunge la consumatori, utilizând platforme integrate, coerente, care îmbină, dincolo de online și offline, și celelalte discipline de comunicare, desființând barierele între ATL și BTL, dintre disciplinele clasice de comunicare in general”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative.

Studiul poate fi descărcat de aici.

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

TOP 10: Filme lansate în 2025 cu cele mai mari încasări la box office

A devenit cumva o tradiţie ca la final de an să prezentăm topul filmelor cu cele mai mari încasări la box office. Ţinând cont că 2025 se grăbeşte să ne părăsească, a venit timpul să vorbim despre cele mai de succes filme lansate anul acesta, cele care au reuşit să atragă cei mai mulţi oameni…

Monitor curbat de gaming QD-OLED Philips Evnia 34M2C6500 – review (Nu doar pentru gaming la nivel înalt, ci potrivit pentru oricine, și totul la un preț extrem de competitiv!)

Începutul acestui an mă punea în fața unuia dintre cele mai bune monitoare de gaming pe care le-am testat până acum, iar în ultimele zile ale lui 2025 m-am jucat în fața unui alt monitor Philips de excepție. Nu este cu adevărat dintre cele mai performante, dar cu un excelent raport preț / specificații și,…

Ce pachete atractive de Crăciun a pregătit Huawei în ediție 2025 – 10 idei de cadouri inspirate (smartwatch-uri, căști wireless, tablete etc)

Mai sunt doar câteva zile până la Crăciun, iar Huawei prin magazinul propriu iese în față cu mai multe oferte atractive.