Cât de bune sunt electrocasnicele mărcilor proprii?

27/08/2014

În comerţul de FMCG (Fast-moving consumer goods) au prins amploare în ultimii 2-3 ani mărcile proprii, care se diferenţiază de mărcile consacrate prin preţ (de obicei acestea sunt cu aproximativ 30% mai ieftine). Anul acesta, aceste produse au depăşit 15% din media unui coş de cumpărături, iar trendul este în continuă creştere. Ca să vă faceţi o idee, vorbim aici de mărci precum: Carrefour, Winny, 365, Aro, Cora, Pilos, Clever, K-Classic etc. Toate acestea au priză foarte mare la consumatori, iar acest lucru se aplică de ceva timp şi în piaţa electrocasnicelor .

Majoritatea jucatorilor din piaţa de electrocasnice au produse sub marcă proprie sau urmează să lanseze o astfel de marcă, deoarece într-o perioadă în care orice bănuţ contează, preţul este cel care dictează puterea de cumpărare a românului. Printre cele mai cunoscute mărci proprii de electronice şi electrocasnice enumerăm:

Altex, Media Galaxy=> comercializează pe piaţa din România 2 mărci proprii: Teletech (TV şi DVD) şi Myria (sisteme IT, cuptoare cu microunde, fiare de călcat, aspiratoare etc.)

48884380.teletech-40906

Domo => denumirea sub care îşi comercializează produsele proprii este Westwood (storcătoare de fructe, frigidere, maşini de spălat, fiare de călcat, cuptoare cu microunde etc.)

41208

Carrefour => produsele proprii din categoria electronicelor şi electrocasnicelor sunt cele sub denumirea Carrefour Home (maşini de cusut, fiare de călcat, aspiratoare, cuptoare cu microunde, hote, plite, aragazuri etc.)

l_21764164

Metro => deşi nu au statutul de marcă proprie, produsele Finlux de la Metro sunt comercializate exclusiv de aceştia şi se încadrează în aceeaşi diferenţă de preţ comparativ cu mărcile consacrate (frigidere, maşini de spălat, fiarte de călcat, hote, aragazuri etc.)

Finlux-42f7020-d-headon_original

În plus, pe lângă cele existente deja, există deja informaţii că alţi doi jucători din piaţă vor intra pe această nişă: Dedeman şi eMag. Deşi domeniul lor de activitate este diferit, la un moment dat se intersectează pe această zonă a electrocasnicelor.

eMag a depus anul acesta pe 9 iulie la OSIM (Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci) o cerere pentru înregistrarea mărcii Alberr, marcă ce se va încadra în zona electrocasnicelor: frigidere, maşini de spălat, blendere, boilere, fiare de călcat, cuptoare, cuptoare cu microunde etc. Probabil aceasta va fi lansată anul viitor şi va reprezenta marca proprie eMag.

Producătorul de aparate electrocasnice Electroargeş, a bătut palma cu Dedeman pentru a le produce articole sub o marcă proprie. Pentru început, vor lansa luna viitoare două modele de aspiratoare, urmând ca în viitorul apropiat să lanseze şi alte produse. Momentan nu se ştie sub ce denumire vor apărea acestea.

În trecut lanţul de hypermarket-uri Real utiliza la această categorie marca de produse proprii Alaska (storcătoare de fructe, fiare de călcat, hote, plite, maşini de spălat, roboţi de bucătarie) etc. Dup ce Real a fost achiziţionat de Auchan, aceasţă marcă a dispărut de pe piaţă.

Personal nu prea am achiziţionat produse electrocasnice de la aceste mărci proprii, doar un fier de călcat Westwood, care sincer să vă spun nu prea s-a descurcat bine. Voi aţi avut de a face cu astfel de produse? Ce părere aveţi de expansiunea acestor categorii de electrocasnice?

Surse: link1, link2
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.