Interbrand a publicat clasamentul anual al celor mai valoroase branduri din lume – Best Global Brands 2021. Aşa cum era de aşteptat companiile din lumea tehnologiei domină acest clasament, top 5-ul fiind ocupat exclusiv de acestea.
Iată cele mai valoroase 10 branduri din lume:
- Apple – o valoare estimată la 408.251 miliarde de dolari (+26% vs 2020);
- Amazon – o valoare estimată la 249.249 miliarde de dolari (+24% vs 2020);
- Microsoft – o valoare estimată la 210.191 miliarde de dolari (+27% vs 2020);
- Google – o valoare estimată la 196.811 miliarde de dolari (+19% vs 2020);
- Samsung – o valoare estimată la 74.635 miliarde de dolari (+20% vs 2020);
- Coca-Cola – o valoare estimată la 57.488 miliarde de dolari (+1% vs 2020);
- Toyota – o valoare estimată la 54.107 miliarde de dolari (+5% vs 2020);
- Mercedes-Benz – o valoare estimată la 50.866 miliarde de dolari (+3% vs 2020);
- McDonald’s – o valoare estimată la 45.865 miliarde de dolari (+7% vs 2020);
- Disney – o valoare estimată la 44.183 miliarde de dolari (+8% vs 2020).
În top 100 se află numeroase alte branduri din segmentul tehnologiei, iar aici aş mai menţiona Facebook (locul 15), Intel (locul 17), IBM (locul 18), YouTube (locul 26), Sony (locul 41), HP (locul 63), Nintendo (locul 70), Canon (locul 79) şi mulţi alţii.
Clasamentul este realizat de Interbrand de 22 de ani și include trei criterii de bază: performanța financiară, rolul mărcii în decizia de cumpărare și puterea brandului în perspectiva viitorului companiei. Metodologia de evaluare este certificată ISO și a fost acceptată unanim ca standard de comparație al brandurilor la nivel global, de toate industriile incluse.