Vânzările de telefoane inteligente sunt în cădere liberă, iar cifrele pentru ultimele trei luni ale anului trecut sunt cu adevărat grăitoare.
Chiar dacă vorbim de o perioadă atractivă pentru vânzări (Black Friday, Singles Day, Sărbătorile de iarnă etc.), evoluţia macronomică imprevizibilă la nivel global a dus la limitarea achiziţiilor pentru foarte mulţi oameni. Pentru moment cumpărarea unui smartphone nu mai este o prioritate.
În octombrie – decembrie 2022 la nivel global au fost comercializate 300.3 milioane de telefoane inteligente, adică cu 18.3% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut când au fost vândute 367.6 milioane de unităţi. În cifre exacte avem un minus de 67.3 milioane de device-uri (enorm aş zice).
Iată cum arată top 5-ul:
- Apple – 72.3 milioane unităţi (-14.9%);
- Samsung – 58.2 milioane unităţi (-15.6%);
- Xiaomi – 33.2 milioane unităţi (-26.3%);
- Oppo – 25.3 milioane unităţi (-15.95%);
- Vivo – 22.9 milioane unităţi (-18.9%).
Faptul că Apple a fost pe primul loc în ultimul trimestru din 2022 nu este o surpriză, tradiţional această perioadă fiind una importantă pentru mărul muşcat în contextul în care la începutul toamnei lansează noua serie de iPhone-uri.
Cei de la IDC susţin că nu au mai văzut niciodată o scădere atât de mare de la un trimestru patru la altul, vorbim practic de diferenţe oarecum istorice.