De cand am facut cunostinta cu netul – printre primele lucruri – mi-am facut o adresa de mail. Habar nu aveam cat de importanta sau neimportanta este adresa aia.
Dar observi ca daca vrei sa utilizezi diverse servicii trebuie sa te abonezi la newsletterul lor sau sa iti fac un cont ca sa utilzezi un anumit serviciu( iar acel cont se face cu confirmare dupa ce iti trimit ei un mail). Care este scopul? Pai sa te aiba si ei acolo in statistica, iti mai pun si cate o casuta strategica pe care poti da click fara sa vrei prin care se angajeaza ei ca o sa iti trimit informatie utila. Numai asta nu e – spam de 2 lei.
Asta – spamul – ucide adresa de mail. De cate ori nu ai primi mail de la nu stiu ce servicii de care nici nu ai auzit sau de la Georgescu, Ionescu care te invita sa folosesti nu stiu ce chestie noua sau veche.
Adresele astea de mail se si vand la pachet – de ce? Este una dintre cele mai directe metode de crestere a traficului( normal ca in mod artificial). Dupa un spam bine pus la punct – tu, utilizatorul de net – dai un click, din milioane de mailuri spam asta inseamna cateva sute de mii de clickuri prin care se afiseaza reclamele lor, ii mai mint pe fraieri care au reclama pe site sa plateasca mai mult si tot asa.
De aceea mailul devine tot mai putin util – nu stiu cate filtre anti-pam apar – dar efectul lor este zero. Bine ca acum exista spam si pe Messenger si pe Twitter si prin comentarii pe bloguri. Spamul devine masura tuturor lucrurilor, cu cat este mai mare cu atat succesul pare mai repede asigurat.
Concluzia: Aiurea rau.