Opinie

În timp ce Samsung şi Apple caută soluţii de creştere a vânzărilor, Huawei este pe val şi îşi trasează obiective îndrăzneţe.

În contextul în care nu au avut acces la piaţa din Statele Unite ale Americii, 2018 a fost unul istoric pentru Huawei. Compania a anunţat că la nivel global a comercializat peste 205 milioane de smartphone-uri (+30% comparativ cu 2017) şi peste 100 milioane de dispozitive smart (tablete, smartwatch-uri, brăţări inteligente etc). Vânzările totale au ajuns la 52 miliarde de dolari, adică un plus de 40% faţă de cele din 2017.

Huawei nu are rival în ţări precum China, Japonia, Malaezia sau Thailanda şi se află în topul producătorilor în regiuni precum Europa, America de Sud sau Orientul Mijlociu.

Sub euforia acestor rezultate, directorul executiv al diviziei consumer Huawei, Richard Yu, a declarat că producătorul chinez ar putea ajunge numărul 1 global ca număr de telefoane vândute chiar de anul acesta. Personal cred că acest pariu nu se va confirma din două motive:

  • în primul rând, Samsung va reduce declinul pornit anul trecut (va lansa smartphone-uri mai accesibile, va simplifica oferta de telefoane etc);
  • în al doilea rând, Huawei nu va păstra ritmul de creştere din 2018, analiştii estimând că în 2019 nu vor vinde mai mult de 225 milioane unităţi (Samsung a avut în 2018 vânzări de 272 – 273 milioane unităţi).

Chiar dacă Samsung nu îşi va reveni prea curând, 2019 îmi pare prea devreme pentru a pierde prima poziţie la nivel global. Cel mai probabil, 2020 va fi anul crucial pentru această luptă.

Voi ce părere aveţi ? Ajunge Huawei numărul 1 global ca număr de telefoane vândute până la sfârşitul lui 2019 ?

Sursa: zf.ro