Opinie

Ieri s-au activat voucherele din programul Rabla pentru electrocasnice 2021 şi m-am prezentat la un magazin Altex din Brăila pentru a cumpăra două televizoare Allview 32EPLAY6100-H/2 de 81 inch (unul pentru cel mic în camera lui şi celălalt pentru soacra mea).

Ajung la magazin, intru în discuţie cu reprezentantul de raion, iar acesta îmi spune că nu pot cumpăra încă televizoarele deoarece modelul nu este înregistrat în sistemul Altex cu clasa de energie E şi nu este astfel compatibil cu programul. Îmi recomandă să revin azi (între timp ei primiseră o notificare că de azi se va actualiza informaţia în sistem) şi să fac o rezervare în magazin pentru a fi sigur că prind cele două televizoare.

Intru în cont şi fac rezervare pentru respectivul magazin cu preţul de 849.9 lei.

Azi după muncă mă duc acasă, ridic iar cele două televizoare cu tub generoase în volum pe care vreau să le dau la schimb şi la 18:00 ajung la Altex. Acelaşi băiat (amabil de altfel) avea deja pregătite cele două televizoare. Când să dau comanda, apare prima problemă. În trecut am dat o comandă pe Altex pe numele soţiei cu numărul meu de telefon, iar acum voucherul emis pe numele soţiei avea numărul ei de telefon. Nu se pupau numerele de telefon, iar ştergere contului deja existent nu se putea face local din magazin. Nici editarea. După vreo 20 – 30 de minute în care mai mulţi angajaţi au căutat soluţii la problemă, au reuşit să o rezolve într-un fel. A mers.

Fac comanda, aplic voucherele, soţia şi soacra confirmă datele pesonale şi aici o nouă surpriză. Numărul de telefon al soacrei era folosit în alte 10 comenzi în diverse oraşe din ţară, din care doar 2 sau 3 erau ale ei (angajatul de la Altex ne întreba care dintre persoanele înregistrate suntem noi). Restul erau prin Bucureşti, Timişoara etc. Şocul şi mai mare este când aflăm că la o comandă din Bucureşti a fost folosit şi CNP-ul soacrei. Vă daţi seama ce GDPR respectă Altex la nivel intern ? Se înregistrează comenzi fără ştirea oamenilor pe numerele lor de telefon şi chiar CNP-uri ? Oare cât de legal este asta ? Mâine soacra mea intenţionează să sune în call centerul lor să facă o plângere şi chiar la Protecţia Consumatorului, dacă va fi cazul.

Trecem şi peste acest incident şi ajungem la case, să plătim. Aici o altă surpriză. Voucherele se aplicau la preţul de 977 lei (preţul din magazin al televizorului) şi trebuia să mai dau o diferenţă de 577 lei în loc de 450 lei. Le transmit că nu sunt de acord, eu vreau preţul de 849.9 lei pe care am făcut rezervare, iar răspunsul este sec: voucherele nu se pot aplica la rezervări, de aceea se aplică la preţul din magazin.

În acest context aveam două variante: fie să plătesc 577 lei (nu am fost de acord), fie să dau eu comandă pe site-ul altex.ro cu livrare prin curier. După aproape o oră de stat în magazinul respectiv aflu că, defapt, trebuie să dau comandă pe site ca să beneficiez de preţul promovat peste tot: 849.9 lei (-400 lei voucher).

Am ajuns acasă, plin de nervi de altfel şi aştept ca în 2-3 zile lucrătoare să îmi fie livrate cele două televizoare pentru a da la schimb alte două televizoare cu tub pe care le-am plimbat prin tot oraşul ieri şi azi.

Sfârşit !

Update: În cursul zilei de ieri (miercuri) m-am întâlnit cu Bogdan, şeful de magazin unde a avut loc întreaga poveste. Ideea din spatele acestui articol (aceea de a evidenţia că sunt probleme de comunicare, de sistem, de securitate a datelor clienţilor, ce pot fi îmbunătăţite) a fost înţeleasă cumva greşit şi m-am simţit cumva obligat moral să clarific anumite aspecte.

Discuţia a fost una bazată pe argumente, una în care ambele părţi şi-au expus punctul de vedere şi la sfârşitul căreia am plecat strângându-ne mâna şi cu speranţa că pe viitor lucrurile vor fi făcute mai matur. Întreaga situaţie a fost creată de un cumul de mai multe evenimente neprevăzute şi (sper eu) ca acestea să nu mai existe în relaţiile viitoare dintre reprezentanţii Altex şi clienţi.

Am clarificat şi situaţia cu utilizarea numărul de telefon şi a CNP-ului soacrei, se pare că a fost o eroare de afişare internă apărută în contextul comunicărilor dintre sistemul Altex şi cel al AFM din primele zile ale programului Rabla pentru electrocasnice (mi-au fost dovedite aceste aspecte).

Acum am fost eu, dar în situaţia mea putea fi oricine altcineva. Vreau să cred că a fost un caz izolat de neînţelegeri şi că lucrurile vor merge pe un făgaş normal.

Momentan nu am primit niciun punct de vedere oficial din partea Altex, am avut doar această discuţie cu directorul de magazin.