ANCOM a publicat structura reclamațiilor primite în 2016. În 6 luni de zile au fost 1310 reclamații din care 593 au fost strict pe serviciile de telefonie mobilă.
Structura reclamațiilor pe telefonie mobilă:
- RCS-RDS – 272 petiții;
- Vodafone România – 228 petiții;
- Telekom România Mobile Communications – 207 petiții;
- Orange România – 129 petiții;
- Telekom România Communications – 102 petiții.
Cele 2 companii ale Telekom îi aduc pe primul loc – 309 petiții în comun, iar RCS-RDS ar ajunge pe locul 2 în acest top în care niciun operator telecom nu-și dorește a fi fruntaș.
Ce au vizat aceste reclamații?
- 182 petiții – calitatea serviciilor de comunicații electronice;
- 156 petiții – facturarea serviciilor;
- 129 petiții – contractele încheiate la distanță;
- 121 petiții – lipsa de informare sau informarea necorespunzătoare de către furnizori.
Și un sfat din partea ANCOM:
“ANCOM poate interveni direct în situațiile în care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune încalca drepturile de informare ale utilizatorilor, nu ofera serviciul de portabilitate a numerelor sau nu includ anumite informații în contracte. Reclamațiile privind nerespectarea condițiilor contractuale trebuie adresate de utilizatorii persoane fizice catre Autoritatea Naționala pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Persoanele juridice care considera ca nu le sunt respectate prevederile contractuale se pot adresa instanței de judecata competente.”
Au oferit date și pentru serviciile poștale, aici s-au înregistrat plângeri legate de termenul de livrare sau deteriorarea coletelor – 180 în total. Pe primul loc s-a clasat Urgent Cargus cu 70 de reclamații, Fan Courier cu 38 de petiții și Compania Națională Poșta Română cu 27 de petiții. Recunosc că mă așteptam ca Poșta Română să fie mai în față.