Deşi AppGalerry-ul celor de la Huawei a mai crescut puţin, acest magazin rămâne în continuare irelevant, lupta ducându-se în continuare în doi: App Store, magazinul de aplicaţii al celor de la Apple şi Google Play, magazinul de aplicaţii al celor de la Google.
Cele două magazine au generat în 2024 venituri totale de 127.3 de miliarde de dolari, în creştere cu 15.7% YoY. Sigur că această sumă nu este împărţită în mod egal:
- App Store a generat încasări de 91.6 miliarde de dolari (+24% YoY);
- Google Play a generat încasări de 35.7 miliarde de dolari (-1.5% YoY).
Observaţi că un dezvoltator care vrea să facă bani trebuie să existe întâi cu aplicaţia pe iOS şi abia apoi pe Android. Utilizatorii de device-uri Apple sunt mult mai deschişi a în plăti pentru utilizarea unei aplicaţii, în timp ce utilizatorii de produse cu Android preferă versiunile gratuite, cu reclame (este şi normal acest lucru, mărul muşcat se adresează în general oamenilor cu bani, în timp ce Google a dezvoltat un sistem de operare ce funcţionează inclusiv pe modele foarte accesibile).
Cele două magazine au înregistrat în 2024 un total de 110 miliarde de descărcări, în scădere cu 2.3% YoY. Împărţite la nivel de magazin, situaţia este total diferită de cea de la venituri:
- Din App Store s-au descărcat 28.3 miliarde de aplicaţii (-1.1%YoY);
- Din Google Play s-au descărcat 81.4 miliarde de aplicaţii (-2.6% YoY).
Şi acest raport este unul cât se poate de normal, în lume sunt mult mai multe device-uri cu Android, decât cu iOS.