Apple a primit toate acordurile necesare în ce privește achiziția Shazam și plusează din acest punct de vedere prin scoaterea reclamelor din aplicație.
Nu se știe exact ce sumă a fost plătită, dar în piață se vorbește de aprox. 400 milioane dolari. Nu știu cât succes mai înregistrează Shazam în prezent, a pornit de la ideea în a recunoaște o melodie difuzată în proximitate. A adunat peste 1 miliard de descărcări, iar în fiecare zi sunt identificare 20 de milioane de melodii.
Apple a anunțat faptul că-și dorește să cumpere Shazam de la sfârșitul lui 2017, dar abia în urmă cu câteva zile au fost strânse toate avizele spre a evita o penalizare pentru politici de tip monopol. Aș spune că transformarea serviciului în fără reclame pare a nu fi în linie cu principiile Apple. Totuși, mă așteptăm să vedem că revin cumva la etapa inițială (când era o versiune free cu recunoaștere a câteva melodii și o variantă premium).